سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ |۲۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 1, 2024
حجت‌الاسلام غبیشاوی

حوزه/ امام جمعه آبادان خواستار به سرانجام رسیدن طرح‌های نیمه‌ تمام آب شرب در روستاهای آبادان شد و گفت: متأسفانه برخی از روستاییان از آب شرب برای آبیاری نخلستان‌ها و باغات استفاده می کنند که باعث می شود به روستاهای بعدی و پایین دستی آب نرسد و با افت فشار آب مواجه می شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خوزستان، حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی، امام جمعه آبادان با اشاره به وضعیت نامطلوب آب روستاهای این منطقه بیان کرد: روستاهای ما از هم کیفیت و کمیت آب رنج می‌برند. با اینکه کارها و طرح‌های خوبی در دولت شهید رئیسی صورت گرفته ولی هنوز به اتمام نرسیده است و بهره برداری نهایی نشده است.

وی با بیان اینکه به صورت میدانی از کارهایی که صورت گرفته و در حال انجام است، بازدید به عمل آورده اظهار داشت: با این حال نیاز به حمایت و تزریق اعتبارات بیشتر است تا این اقدامات به ثمر بنشینند و مشکل آب روستاها حل شود.

امام جمعه آبادان گفت: مسئولین آبفای شهرستان، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولانی که در این مساله تاثیرگذار هستند باید تلاش بیشتری داشته باشند. همچنین اهالی روستاها باید همکاری کنند. متأسفانه برخی از روستاییان از آب شرب برای آبیاری نخلستان‌ها و باغات استفاده می‌کنند که باعث می‌شود به روستاهای بعدی و پایین دستی آب نرسد و با افت فشار آب مواجه می‌شوند.

حجت الاسلام غبیشاوی با بیان اینکه در منطقه آب کشاورزی به وفور وجود دارد و سد بهمن‌شیر پر از آب است، ابراز امیدواری کرد که برخی از اهالی روستاها در استفاده از آب شرب صرفه جویی و مراعات داشته باشند تا ساکنان دیگر روستاها به مشکل نخورند.

وی با اشاره به معضل و پیچیدگی مشکل فاضلاب شهرستان آبادان ابراز کرد: اعتبار خوبی برای بازسازی شبکه فاضلاب خرمشهر و آبادان درنظر گرفته شده است. مجری این طرح قرارگاه خاتم الانبیاء و پشتیبان آن وزارت نفت است که پس از حدود یک سال کار اعلام شد که این ایراد حقوقی و قانونی دارد و با کمال تأسف کار متوقف شده است. هر چه پیگیر شدیم که اعتبار اندکی تزریق شود تا کارها استمرار داشته باشد فایده ای نداشت و کار تعطیل شد.

امام جمعه آبادان افزود: در ابتدا مردم آبادان از اینکه قرار است این مشکل بغرنج و قدیمی برطرف شود، خیلی خوشحال بودند. امیدواریم و استدعا داریم این ایراد حقوقی و قانونی و یا هر مشکلی که در این راه وجود دارد حل شود تا عزیزان قرارگاه خاتم الانبیاء به میدان بازگردند و به کار خود ادامه دهند.

حجت الاسلام غبیشاوی در پایان گفت: لازم است عقب ماندگی‌های شهرهای آبادان و خرمشهر جبران شود و امیدواریم دولت در زمینه اشتغال و عمران اقدامی جدی و اساسی انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha