جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت، ایمان به خدا را مهم‌ترین عامل پیروزی ایران در دفاع مقدس دانست و گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی ما امکانات نظامی نداشتیم ولی امید به آینده، دعا و پیروی از رهبری واحد در کنار باور به خدا از مهم‌ترین عوامل پیروزی رزمندگان ایران بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی در سخنرانی معارفی حرم مطهر حضرت معصومه(س) با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور روزهای آغاز جنگ در کشور اسلامی ما است اظهار داشت: کشور ما نا آشنا با درگیری و جنگ نیست و سال‌ها درگیر جنگ‌های مختلفی بوده و مردم طعم جنگ را چشیده بودند.

وی با بیان اینکه وقتی تاریخ را نگاه می‌کنیم در اکثر حوادثی که در گذشته افتاده قسمتی از خاک کشور جدا شده است، گفت: دو سوم ایران از این کشور جدا شده و ایران امروزی ۳۰ درصد ایرانی است که در گذشته بوده و ۷۰ درصد خاک این کشور در دوران قاجار و پهلوی به تاراج گذاشته شده است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه در ۸ سال دفاع مقدس مردم ایران اجازه ندادند یک وجب از خاک ایران در اختیار دشمن قرار گیرد، افزود: این افتخار به واسطه جوانان و نوجوانانی است که شهید و جانباز شدند و خاک این کشور را حفظ کردند؛ همان‌طور که مردم مظلوم لبنان و غزه هم این روزها به دنبال احقاق حق خود هستند و امیدواریم همان‌طور که خداوند صدام را سرنگون کرد به‌زودی‌زود دولت صهیونیست هم نابود شود.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن که به ما دستور به دفاع می‌دهد، ابراز داشت: در قرآن کریم کلمات دفاع، استقامت، قتال، جهاد و صبر آمده است که همه این کلمات در راستای هم است؛ اولین دفاع‌کننده خداوند است و در قرآن آمده است که خداوند از مؤمنان دفاع می‌کند و خداوند هیچ خائن و ناسپاسی را دوست ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم به پیامبر دستور می‌دهد که در مقابل دشمنان استقامت کند، افزود: خداوند می‌فرماید اگر دفاع نباشد، مردم بی‌تفاوت باشند و عده‌ای از مظلوم دفاع نکنند نه‌تنها مساجد بلکه کلیسا و صومعه مسیحیان و کنیسه یهودیان هم از بین می‌رود؛ ما با یهود مخالف نیستیم؛ زیرا یهودیت یک دین الهی است؛ بلکه با یهود صهیونیست مخالفیم همان‌طور که با مسلمان داعشی هم مخالفیم و مخالفت ما با داعش به معنی مخالفت با اسلام نیست.

وی با بیان اینکه هیچ‌کس نمی‌گوید باید ملت یهود از بین برود، گفت: جریان صهیونیست یک انحراف از یهود است همان‌طور که داعش یک انحراف از اسلام بود و ما با آن جنگیدیم.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه دفاع حق مشروع همه ملت‌ها و صاحبان ادیان و آزادگان عالم است، افزود: خداوند در آیه ۲۵۱ سوره بقره می‌فرماید اگر دفاع نباشد فساد همه عالم را می‌گیرد و همه ارزش‌ها نابود می‌شود.

وی با اشاره به دلایل پیروزی ما در دفاع مقدس، گفت: ما در اوایل جنگ امکاناتی نداشتیم و در آن شرایط که دشمن خرمشهر را گرفت و آبادان را محاصره کرد ایران به‌خاطر چند علت در مدت کوتاهی توانست خرمشهر را آزاد کند و ۳۵ هزار اسیر از دشمن گرفت و حتی در خاک عراق هم نفوذ کرد که مهم‌ترین آنها ایمان به خدا بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی دومین عامل پیروزی ایران در دفاع مقدس را امید دانست و خاطرنشان کرد: امید عامل پیروزی در بسیاری از جنگ‌ها بوده؛ زیرا مسلمانان معتقد بودند که چه پیروز شوند و چه شهید شوند هر دو سعادت است و همین امر به انسان امید می‌دهد.

وی سومین عامل پیروزی در دفاع مقدس را دعا عنوان کرد و گفت: در شب‌های دفاع مقدس همه رزمندگان اهل دعا بودند و امروز هم همه ما باید دعا کنیم تا خدا مظلومان غزه را از دست حکومت جنایت‌کار صهیونیست نجات دهد؛ دعای جوشن صغیر و دعای یستشیر از ادعیه مجرب و تأثیرگذار است؛ در جنگ خندق وقتی کار پیچیده شد رسول خدا دست به دعا برداشت و فردای آن روز دیگر جبهه دشمن متفرق شدند و رفتند.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه چهارمین عامل پیروزی در دفاع مقدس را پیروی از رهبری واحد بود، افزود: همیشه اختلاف‌نظر وجود دارد و مانعی هم ندارد؛ ولی وقتی کار به امر جامع می‌رسد باید یک نفر تصمیم بگیرد و در صدر اسلام هم حرف آخر را رسول خدا می‌زدند و خداوند در سوره نور می‌فرماید برای ترک یک امر جامع مانند جنگ اذن پیامبر و ولی خدا شرط است.

وی با تأکید بر اینکه دشمن زبان قدرت را می‌فهمد، گفت: امروز اگر ما توان نظامی نداشتیم همان قضایای سال ۵۹ تکرار می‌شد؛ زیرا قرآن می‌فرماید قدرت خود را بالا ببرید تا دشمن خیال حمله به شما را پیدا نکند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha