جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
اقامه نماز جمعه در خارگ

حوزه/ حجت الاسلام کارگر گفت: از رئیس جمهور می‌خواهیم در دولت مراقبت جدی نسبت به مساله نفوذ داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود کارگر امام جمعه خارگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به حضور رئیس جمهور در سازمان ملل و مواضع صریح وی، اظهار داشت: از رئیس جمهور می‌خواهیم در دولت مراقبت جدی نسبت به مساله نفوذ داشته باشد.

امام جمعه خارگ، با پرداختن به تحولات منطقه و جنایات رژیم صهیونیستی، به آیاتی از قرآن اشاره کرد و گفت: فرعونیان کودک‌کش تمام آیات ما را تکذیب کردند ما هم آن‌ها را گرفتار مجازات کردیم، مجازات کردن کسی که هرگز مغلوب نمی‌شود و مقتدر و تواناست.

وی یادآور شد: تعبیر شریف «اخذ عزیز مقتدر»، تعبیر عجیبی است، فرعونیان بیش از همه به قدرت و عزت خود می‌بالیدند، و همه جا سخن از نیروی حکومت آن‌ها بود، اما خداوند فرمود: ما آن‌ها را گرفتیم، گرفتن عزیز مقتدر تا معلوم شود، این قدرت و عزت پوشالی در مقابل عزت و قدرت خدا هیچ و پوچ است.

حجت الاسلام کارگر خاطرنشان کرد: همان رود عظیم نیل که سرچشمه تمام ثروت و قدرت و آبادی و تمدن آن‌ها بود، مامور نابودی آن‌ها شد، از همه مهم‌تر این «اخذ عزیز مقتدر»، با دست خود فرعون او را به نابودی کشید و با همان ظلمی که انجام می‌داد، امت موسی(ع) را شکل داد.

وی بیان کرد: صهیونیست اسرائیلی هم با همین جنایات، هم در حال فروپاشی و هم زمینه اتحاد حداکثری امت اسلامی شده، مدتی قبل دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه بیانیه داد که ارتش رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۱۶ هزار کودک فلسطینی را شهید، بیش از ۱۷ هزار کودک فلسطینی یکی از والدین یا هر دوی آن‌ها را از دست داده‌اند و سه هزار و ۵۰۰ کودک فلسطینی به علت قحطی غذا با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

حجت الاسلام کارگر گفت: خبرنگاران غربی به بِنْ‌گِویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعتراض می‌کند که در بمباران بیمارستان المَعمَدانی تعداد زیادی از کودکان کشته شده‌اند، می‌گوید: این کودکان بعدها به نیروهای تروریست، بخوانید رزمندگان دلاور مقاومت، تبدیل می‌شدند، این همان انگیزه‌ای است که فرعون در قتل‌عام کودکان دنبال می‌کرد.

وی ادامه داد: فرعون با آن همه کودک‌کشی و وحشی‌گری نابود شد و سرنوشت اسرائیل غاصب نیز قطعا همین خواهد بود.

امام جمعه خارگ، با اشاره به بازگشایی مدارس ابراز کرد: موضوع آموزش راضی کننده نیست، علم آموزی بازار نیست که به معلم پول داده شود و علم خریداری شود، بلکه ایجاد انگیزه برای رشد علمی با محبت و تشویق دانش آموزان همراه باشد، رقابت‌های علمی را در میان دانش آموزان رونق بدهید.

حجت الاسلام کارگر خواستار مراقبت بیشتر در رانندگی شد و تصریح کرد: راکبان موتوسیکلت ویژه مراقبت کنند، هم آسیب به خود می‌زنید، هم آسیب به خانواده و اقتصاد خانواده و هم هزینه‌های جابجایی اورژانس هوایی بسیار بالاست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha