جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
دیدار طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ با خانواده شهدا

حوزه/ عبدلی گفت: خانواده های معظم شهدا الگوی کامل و قابل دسترس برای تربیت جوانان انقلابی و توانمند برای دیگر خانواده ها هستند، عزت و امنیت امروز کشور مرهون ایثار و مجاهدت ‏شهدا، ایثارگران و خانواده های آنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، رقیه عبدلی امروز در دیدار جمعی از طلاب و اساتید مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ با خانواده شهید اسحاق سلطانی که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: خانواده های معظم شهدا الگوی کامل و قابل دسترس برای تربیت جوانان انقلابی و توانمند برای دیگر خانواده ها هستند، عزت و امنیت امروز کشور مرهون ایثار و مجاهدت ‏شهدا، ایثارگران و خانواده های آنان است.

وی ادامه داد: پدران و مادران شهدا با تربیت فرزندانی معتقد و ایثارگر و مومن، امام را ‏تنها نگذاشته و جان برکف در جبهه ها حاضر شدند، کار بزرگی را به ثمر رساندند‎. ‎ثمره این جانفشانی ها به بار آمدن نسلی مومن و انقلابی و با بصیرت است که با وجود چند نسل فاصله از نسل انقلاب هنوز پایبند به دین و انقلاب هستند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ خاطرنشان کرد: حال وظیفه مادران امروز بسی سنگین تر است چرا که تربیت جوانان انقلابی و مومن و پای کار انقلاب در زمانی که بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب و دفاع مقدس گذشته است هنری بزرگ و اجری بسیار دارد.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس و ۸سال جنگ تحمیلی عرصه‌ای بود که در آن، "دین " تمام هنر خود را به نمایش گذاشت و هدف انقلاب اسلامی تحقق یافت. زیرا از انسانهای چسبیده به خاک، آدمهایی ساخته شد که فقط با رسیدن به لقاء خدا آرام می‌گرفتند و برای این منظور، دست و پا و سرو... خود را نه با اختیار، که با گریه و التماس هدیه می‌کردند.

عبدلی گفت: بعضی دیگر که تحمل تدریجی فدا شدن را نداشتند در صف مین می‌ایستادند تا به یکباره همه وجود خود را فدا کنند. این پدیده و انقلاب در جامعه‌ای اتفاق افتاد که طی چند دهه حکومت سرسپرده پهلوی، فرهنگ آمریکایی و غربی تا اعماق فرهنگ جامعه نفوذ کرد و آن را آلوده ساخته بود.

وی ادامه داد: حضرت امام در این زمینه می‌فرمایند ما عقب‌ماندگان و حیرت‌زدگان و آن سالکان و چله‌نشینان و آن عاقلان و نکته‌سنجان و آن متفکران و اسلام‌شناسان و آن روشنفکران و قلم‌داران و آن فیلسوفان و جهان‌بینان و آن جامعه‌شناسان و انسان یابان و آن همه و همه با چه معیاری این معما را حل و این مسئله را تحلیل می‌کنند که از جامعه مسمومی که در هر گوشه آن عفونت رژیم ستم‌شاهی فضا را مسموم کرده بود یک همچون جوانان سرشار از معرفت‌ الله و سروپا عاشق لقاءالله و با تمام وجود داوطلب برای شهادت و جان نثار برای اسلام که پیران هشتاد ساله و سالکان کهنسال به جلوه‌ای از آن نرسیده‌اند، بسازد؟

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) شاهین دژ تصریح کرد: در چنین فضایی باید خانواده های شهدا مورد تکریم همیشگی قرار بگیرند نه اینکه در مناسبتها فقط دیده شوند، عزت و امنیت کشور ما مرهون ایثارگری های این خانواده های معزز شهیدان است، با امید به اینکه با تاسی از راه شهیدان بتوانیم جامعه خویش را از ناپاکی ها و نقشه های شوم دشمنان اسلام و انقلاب پاک کنیم و زمینه را برای ظهور حضرت ولیعصر ارواحنا له الفداء آماده سازیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha