جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
یادواره «مبلغان مجاهد» و نکوداشت اسوه های جهاد و تبلیغ

حوزه/ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در یادواره «مبلغان مجاهد» با اشاره به این که امروز هم در حال جنگ هستیم ولی اهداف و برنامه های دشمن فرق کرده، ادامه داد: در جنگ امرور خون دادن راحت تر از خون دل خوردن است و در این مسیر مراقبت لازم است. دشمن به خوبی جایگاه ولایت فقیه و رهبری را می داند و برای زدن آن برنامه ریزی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی امروز در یادواره «مبلغان مجاهد» و نکوداشت اسوه های جهاد و تبلیغ در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی در قم گفت: در دفاع مقدس دشمن در همه ابعاد لجستیکی، نظامی، نیرو، قدرت نظامی، آمادگی رزمی، پیشتیبانی و... بر ایران برتری داشت، اما در بخش معنویت مانند تقوا، ایمان، شجاعت، ایثار، از خودگذشتگی، اعتقاد به مسائل ارزشی و الهی رزمندگان ایران پشتیباز بودند و توانستند حماسه های زیادی را خلق کنند که از نظر از استاندارد نظامی آن زمان قابل فهم نبود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس، بیان کرد: مهمترین این نقش ها تقویت، ترویج و تحکیم مبانی دینی و معنویت بود. دشمن در آن زمان همه نوع امکانات داشت جرء فقه و درایت دینی. اخلاص، از خودگذشتگی، ایثار. علما و مرجعیت شیعه سبب تقویت این موارد در دفاع مقدس شدند.

تکریم اسوه‌های جهاد و تبلیغ در یادواره «مبلغان مجاهد» / ذوالنوری: دشمن برای زدن ولایت فقیه و مرجعیت برنامه‌ریزی کرده است

وی ادامه داد: آن چیزی که محاسبات دشمن را به هم زد، پایگاهی چون ولایت فقیه و مرجعیت شیعه به رهبری امام راحل بود. این تاثیر فقه، مرجعیت و ولایت بود. اگر به صورت عادی و معمولی کار در جبهه گره می خورد و براساس محاسبات عادی کار پیش نمی رفت، اینجا فرمان ولی فقیه و مرجعیت شیعه ای چون امام راحل بود که تاثیر خود را نشان می داد و اگر غیر از ایشان کسی دیگری فرمان می داد، کارها پیش نمی رفت و کسی قبول نمی کرد.

فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به این که امروز هم در حال جنگ هستیم، ولی اهداف و برنامه های دشمن فرق کرده، ادامه داد: در جنگ امرور خون دادن راحت تر از خون دل خوردن است و در این مسیر مراقبت لازم است. دشمن به خوبی جایگاه ولایت فقیه و رهبری و نقش آن را می داند و برای زدن آن برنامه ریزی کرده است.

وی در پایان اظهار کرد: مهمترین محور روحانیت در دفاع مقدس را رهبری، توجه به مقدسات و ارزش‌های دینی، راهبری و... بود که همین عوامل توانسته اند در دفاع مقدس و برای آوردن مردم به میدان بسیار اثرگذار باشد.

تکریم اسوه‌های جهاد و تبلیغ در یادواره «مبلغان مجاهد» / ذوالنوری: دشمن برای زدن ولایت فقیه و مرجعیت برنامه‌ریزی کرده است

راه‌اندازی گروه‌های تخصصی تبلیع

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات نیز گفت: برگزاری چنین جلساتی را می توان از مصادیق یوم الله نامید و چرا که مفاهیم ارزشی در آن حاری و ساری بوده و به همین دلیل لازم است این ایانم را گرامیداشت.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به حضور روحانیون در دفاع مقدس، افزود: این قشر سهم بسزایی در دفاع مقدس داشته و آمار بالایی نسبت به جمعیتش، شهید تقدیم نظام کرده است.

وی ادامه داد: بیش از نیمی از روحانیت در دفاع مقدس حضور داشته اند و بسیاری از این افراد در دفتر پرونده تبلیغی داشته و به جبهه اعزام می شدند و افرادی هم بدون داشتن پرونده در جبهه حضور داشتند و بعدها معلوم می شد که این افراد طلبه و یا روحانی بوده اند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در پایان گفت: در دفتر تبلیغات اقسام مختلف تبلیغ تخصصی وجود دارند از جمله گروه ابوفاضل، راهیان نور و سیره شهدا است و در ایام خاص به تبلیغ می روند.

تکریم اسوه‌های جهاد و تبلیغ در یادواره «مبلغان مجاهد» / ذوالنوری: دشمن برای زدن ولایت فقیه و مرجعیت برنامه‌ریزی کرده است

تجلیل از اسوه‌های جهاد و تبلیغ

در این همایش همچنین از اسوه‌های جهاد و تبلیغ تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام