جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
هفته دفاع مقدس

حوزه/ نوری‌ گفت: رمز موفقیت و پیروزی رزمندگان دوران مقدس در ایمان بالای رزمندگان به خدا، باور قلبی و یقین به نصرت‌های الهی، اخلاص و تبعیت محض از ولایت فقیه بود.

گلچهره نوری‌ حقانی مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) بوشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، به تبیین نقش حضور زنان در دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: زنان ما چه با حضور در مناطق جنگی به‌عنوان رزمنده، چه با حضور در پشت جبهه همپای با مردان در هشت سال دفاع مقدس باعث افتخار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) بوشهر گفت: آمار بالای زنان شهیده، جانباز، اسیر، رزمنده، امدادگر و پزشک بیانگر این موضوع است.

وی به تشریح رمز موفقیت رزمندگان در جنگ تحمیلی پرداخت و یادآور شد: دوران دفاع مقدس به‌عنوان برگ زرینی از تاریخ کشورمان همیشه مایه مباهات بوده و خواهد بود و آیندگان نیز ب افتخار خواهند کرد که در گذشته افرادی از همین کشور در سخت‌ترین شرایط در مقابل دشمن متجاوز ایستادند و نه تنها اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست متجاوزان بیفتد، بلکه با ایثار مهم‌ترین سرمایه‌شان یعنی جان خودشان آسایش، امنیت، اقتدار، عزت و سربلندی را برای ملت ما به ارمغان آوردند.

حقانی یادآور شد: در تاریخ کشور ایران در ۵٠٠ سال گذشته، جنگ هشت ساله تحمیلی اولین جنگی بود که با اینکه بیش از ۳۰ کشور در مقابل ایران قرار گرفته بودند اما با دفاع دلیرانه رزمندگان نه تنها دشمن نتوانست یک وجب از خاک کشورمان را اشغال کند بلکه در اوج درماندگی و عجز، شکست را پذیرفت و همگان به عزت و اقتدار جمهوری اسلامی اعتراف کردند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) بوشهر اظهار کرد: رمز موفقیت و پیروزی رزمندگان دوران مقدس در ایمان بالای رزمندگان به خدا، باور قلبی و یقینی به نصرت‌های الهی، اخلاص و تبعیت محض از ولایت فقیه بود.

وی با اشاره به وظایف امروز طلاب به‌عنوان جهادگران تبیین در راستای ترویج فرهنگ جهاد، خاطرنشان کرد: امروز وظیفه جهادگران تبیین این است که در راستای گام دوم انقلاب و با تبعیت از ولی امر مسلمین در تمام صحنه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پرچم‌دار و علمدار دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی ایران باشند و با شناخت صحیح از دشمن، فرصت‌ها و تهدیدها را شناخته و از فرصت‌ها استفاده و تهدیدها را خنثی کنند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha