جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
آغار سال تحصیلی و محکومیت جنایات اسرائیل

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین محامی گفت: جان‌فشانی در راه اسلام افتخار است و هر کسی لیاقت شهادت در راه دین خدا را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از زاهدان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در آیین آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه شهرستان زاهدان و تجمع طلاب در محکومیت جنایات رژیم غاصب اسرائیل، ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) بعد از دوره تبلیغی اسلام، پس از هجرت زمانی که به مدینه وارد شدند هسته اولیه حکومت اسلامی را بنا کردند و رویکرد روشنی برای جهانگیر شدن مکتب اسلام داشتند و در این راه جمعی از نزدیکان حضرت، علی‌رغم سختی‌های بسیار در کنار ایشان ایستادگی کردند.

️امام جمعه زاهدان افزود: در این مسیر گاهی جامعه همیاری نمی‌کرد و منافقین و اشخاص ضعیف الایمانی بر علیه جبهه اسلام جو سازی می‌کردند، اما با این وجود باز هم مردان حقیقی شانه به شانه پیغمبر پای کار اسلام ایستادگی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی بیان کرد: جان‌فشانی در راه اسلام افتخار است و هر کسی لیاقت شهادت در راه دین خدا را ندارد، در پیشگاه الهی افرادی برای این فریضه الهی برگزیده شده‌اند. ️

وی ادامه داد: زمانی که پیامبر اکرم(ص) به پیروانش مژده فتح امپراطوری‌های مختلف را توسط اسلام می‌داد، منافقین هر کاری را برای نا امید کردن مسلمانان می‌کردند و امیدی به سخنان پیامبر اکرم(ص) نداشتند، اما مسلمانان واقعی با ایمان به کلام خدا و پیغمبر اسلام در کنار حضرت ایستادگی کردند و خداوند نیز جواب زحمات این بزرگ مردان را داد. ️

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: در زمان جنگ ایران و عراق نیز کشور ایران در برابر تمام قدرت‌های جهان با وجود فشارهای مختلف ایستادگی‌ کرد و صدام که از حمایت‌های جامعه جهانی برخوردار بود و مسیر فتح تهران را هموار می‌دید، اما ایمان حضرت امام خمینی(ره) و اعتقاد مردم به آیات الهی و احادیث نورانی و جان فشانی و ایثار آن‌ها، سبب شد تا همان اتفاق صدر اسلام تداعی شود. ️

وی ابراز کرد: در همان زمان نیز افراد بی‌ایمانی بودند که امید به پیروزی نداشتند و روحیه خود را در همان ابتدا از دست دادند، ولی با این وجود مردان حقیقی و با ایمان برای دفاع از اسلام و ایران برگزیده شدند و با تمام وجود در این راه ایستادگی کردند، اکنون نیز جبهه مقاومت مصداق موارد ذکر شده است که هسته اولیه حکومت اسلامی گسترش پیدا کرده و جهان را فتح کرده.

️وی خاطرنشان کرد: امروز هسته مقاومت اسلامی گسترش پیدا کرده و نمونه بارز آن را می‌توان در یمن، سوریه، لبنان و عراق پیدا کرد و این جبهه روز به روز در حال رشد است، به گونه‌ای که اسرائیلی که بر تن حکومت‌های مخالف ترس می‌انداخت امروز درصدد تأمین امنیت شهرهای خود است.

️امام جمعه زاهدان اظهار کرد: مردان حقیقی جبهه مقاومت با وجود فشارهای فراوان، ماه‌ها در شرایط سخت و با آذوقه بسیار اندک زندگی می‌کنند و فشار به این مردان خدا را بیشتر و بیشتر می‌کند، اما با این وجود باز هم در کنار دین‌ خود با شعار «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ» ایستاده‌اند.

️وی تصریح کرد: علاوه بر جبهه نظامی مقاومت، جبهه فرهنگی نیز بسیار حائز اهمیت است و باید با نگاه جهادی از همه هستی خود برای دفاع از اسلام سرمایه‌گذاری کنیم و هوشیار باشیم، زیرا در صورت غفلت ما دشمن سوء استفاده کرده‌ و به ما ضربه می‌زند، باید فضای جامعه خود را از ارزش‌های ایرانی و اسلامی پر کرده و از سوی دیگر به مبارزه با ضد ارزش‌هایی همچون بی‌حجابی بپردازیم.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان اظهار کرد: مهم این است که انسان گوش به فرمان امام زمان خود باشد و در هر مسیر چه در زمینه درسی و کسب علم و چه در میدان جنگ با نگاه جهادی عمل کند، معنای سربازی حضرت ولی عصر(عج) یعنی شخص هر جا که باشد باید کار و تلاش کند و این جهاد در دستگاه خداوند گم‌نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین هادی رمضانی مدیر حوزه علمیه استان سیستان نیز در این مراسم ضمن محکومیت جنایات رژیم کودک کش اسرائیل در فلسطین و لبنان، ابراز کرد: طلاب و حوزه‌های علمیه همانطور که در هشت سال دفاع مقدس با حضور در خط مقدم بیشترین شهید را در بین اقشار مختلف تقدیم اسلام و کشور کردند، در این برهه از تاریخ هم اگر فرمان ولی و رهبرمان صادر شود با تمام وجود به میدان آماده و جانفشانی خواهند کرد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha