جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
صادق

حوزه/ مدیرحفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای نسل امروز باید با اسنادمحکم صحبت کرد گفت :نسل امروز یادگرفته که به هیچ چیزی دیگری به غیراز به چشمانش اعتمادنکند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از کاشان، سرهنگ محسن صادق نیا مدیرحفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران شب گذشته در اجلاسیه 365 شهید ارتش منطقه فرهنگی کاشان در سالن شهدای بسیج ضمن گرامی داشت هفته وحدت اظهار داشت: یادشهید شاخص سال 1403 ارتش سرلشگر محمود امان الهی که لقب شهید وحدت دارد را گرامی می داریم.

سرهنگ صادق نیا با بیان اینکه شهید امان الهی، مظهر وحدت بین نیروهای مسلح و نماد وحدت بین اهالی تشیع و تسنن بود افزود: همانطور که ارتش جمهوری اسلامی ایران در شعار ارتش برای ملت صداقت خودش را در دوران انقلاب ، دفاع مقدس و پسا جنگ و عملیات های مردم یاری به مردم این آب و خاک ثابت کرده به همین صورت در شعار هفته وحدت هم صداقت خودش را به منصه ظهور گذاشته است.

مدیرحفظ آثارو نشرارزش های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش ضمن گرامی داشت چهل و چهارمین سالروز دفاع مقدس ، روزسرباز و یادآوران فرماندهان بزرگ نیرو های مسلح شهیدان فلاحی،نامجو ، فکوری، جهان آرا و شهید کلاهدوز اظهار داشت: دوران خدمت مقدس سربازی و نام سرباز نام بسیار مقدسی است.

دبیر بزرگداشت چهل و چهارمین سالروز دفاع مقدس در نیروی زمینی ارتش ادامه داد: سربازان اگر پای صحبت بزرگترها بنشینند بهترین خاطراتی که می توانند برایشان تعریف می کننداز دوران دفاع مقدس و ایثارگری شهدا و رزمندگان می باشد.

وی از شهدای ارتش به عنوان بزرگترین قهرمانان تاریخ ایران اسلامی نام برد و افزود: شهدای ارتش با حضورشان در صحنه های مختلف نظام اعلام کردند که در راه فتح قله ایستادند.

سرهنگ صادق نیا با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران بالغ بر48 هزار شهید ، 200 هزار نفر جانباز و 24 هزار آزاده تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده است گفت : ارتش در دوران دفاع مقدس بالغ بر 2 میلیون و پانصد هزار نفر سرباز را آموزش داده و در قالب تیپ ، لشگر، گروه و پایگاه هوانیرو در دوران دفاع مقدس شرکت داده است.

وی با بیان اینکه شهید غلامرضا طرق یکی از صدها شهید خاک ایران اسلامی است گفت: شهیدطرق استخدامی سال 1358در دانشکده افسری بود و فرماندهی گردان شهادت المهدی را به دستور سپهبد شهید صیادشیرازی در قرارگاه جنوب برعهده داشت و در اکثر عملیات های مناطق جنوب حضوری فعال داشت.

مدیرحفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرازی از شهید طرق اشاره کرد و افزود: در وصیت نامه این شهید آمده که من شهید و مفقود الاثر می شوم پیکرم هم پیدا نمی شود و دنبال پیکرم نگردید همانطور هم شد، علیرغم زیر روکردن اطراف اروند پیکر این شهید پیدا نشد؛ لذا امروز اگر نام شهدا درجامعه ما هست به برکت وجود یادواره های شهدا است .

وی عنوان کرد: اسرائیل و متحدان نادانش آویزه گوششان کنند که ارتش جمهوری اسلامی ایران همانند آتشفشان دست به ماشه آماده فرمان رهبری پرتلاطم و آماده فوران و روانه شدن به سمت دشمن است.

سرهنگ صادق نیا با بیان اینکه ما امروز نگران نسل جدید و نسل آینده هستیم گفت : آیا بچه های نسل امروز خاطراتی از شهدا دارند و دوران دفاع مقدس را دیده اند و خاطراتی از آن دوران دارند؟

وی با بیان اینکه بازماندگان دوران دفاع مقدس باید فرهنگ ایثار و شهادت جبهه و جهاد را به نسل جدید منتقل کند گفت: رهبری فرمودند عده ای می آیند پیش ما می گویند اراده و فرمان بدهید شمشیرهای ما در غلاف آماده یورش به سمت دشمن می باشد و در ادامه معظم له فرمودند من مدتها است که شمشیرم را از غلاف بیرون کشیده ام و چپ و راست می زنم .

دبیر بزرگداشت چهل و چهارمین سالروز دفاع مقدس در نیروی زمینی ارتش بابیان اینکه با دشمن جنگ نرم روبرو هستیم گفت: جبهه ای که رهبری فرمودند جبهه جنگ نرم و جنگ ترکیبی و میدان مبارزه در فضای مجازی و سایبری است و زمین مبارزه در گوشی هایی است که در دست بچه هایمان و در منزل و پشت بام های ما می باشد.

وی با بیان اینکه مبادا اهل کوفه شویم و علی تنها بماند گفت: 44 سال کار فرهنگی ، هنری و ادبی کشور در حوزه دفاع مقدس نتیجه اش شده تولید نسلی که بعضا به هیچکدام از آرمانها و ارزش ها معتقد نیست، لذا ایراد در عدم شناخت ذائقه مخاطب و بلد نبودن کار فرهنگی و یا صرفا مطرح کردن خودمان بوده است.

سرهنگ صادق نیا با بیان اینکه در اقدامی انقلابی و جهادی آرمان و ارزش های دینی برای نسل جدید در جامعه باید تبیین شود گفت: قدرت واقعی ما شهدا بودندکه آنها آهن داشتند ولی ما آدم داشتیم که دست برتر را گرفتیم .

مدیرحفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای نسل امروز باید با اسناد محکم صحبت کرد گفت :نسل امروز یادگرفته که به هیچ چیزی دیگری به غیر از به چشمانش اعتماد نکند.

وی بیان اینکه دنیا قهرمانان نداشته اش را اسوه می سازد گفت: دنیا قهرمانان خیالی را در دل بچه های ما محبوب می کند درحالی که آنها قهرمانان واقعی کشورمان را نمی شناسند تا به آنها اعتمادکنند.

سرهنگ صادق نیا با بیان اینکه فرزندانمان قهرمانان خیالی هالیوود وخواننده های معلوم الحال را بعضا الگو قرار می دهندگفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران برای سربازان منقضی خدمت و کسانی که دوره دوساله خدمت مقدس سربازی را طی کرده اند فراخوان خدمت و به کارگیری مجدد در جبهه جنگ نرم اعلام می کند.

وی افزود: کسانی که دوران دفاع مقدس را درک کرده اند کسانی هم دوران دفاع مقدس را درک نکردند و علاقه مند به ادامه دهنده راه شهدا باشند در جبهه جنگ نرم حضور پیدا کنندتاخدای ناکرده مثل اهالی کوفه در زمان حضرت علی (ع) نباشیم.

سرهنگ صادق نیا با بیان اینکه در دوران پساجنگ نقش زینب گونه خودمان را از کربلا و دفاع مقدس در ارتش در خصوص جایگاه بانوان آن گونه که باید انجام ندادیم افزود: اگر ایثار و فداکاری و اعتقاد قلبی بانوان در ارتش و نیرو های مسلح نبود نمی توانستیم ماموریت خودمان را به نحو احسن انجام بدهیم.

شایان ذکر است: اجرای سرود، سخنرانی فرمانده گروه 840 موشکی نزاجا مستقر در پادگان شهید کبریایی آران و بیدگل ،مرثیه سرایی ذاکرین اهل بیت (ع) خاطره گویی و رونمایی از «کتاب اهل کاشانم یادبود شهید غلامرضا طرق» از دیگربرنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha