یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
حرم مطهر رضوی

حوزه/ هم‌زمان با هفته دفاع مقدس و با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران بارگاه مطهر رضوی، پیکر مطهر شهید گمنام در حسینیه شهدای صحن قدس حرم مطهر رضوی تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، رضا خوراکیان، مدیر عالی حرم مطهر رضوی، شامگاه چهارشنبه در حسینیه شهدای صحن قدس، در سخنانی با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص) با این مضمون که حضرت می‌فرمایند «بالاتر از هر برتری، برتری دیگری هست تا اینکه فرد شهید می‌شود و بالاتر از شهادت مرتبه و درجه‌ای وجود ندارد»، اظهار داشت: برای رسیدن به درجه و مقام شهدا الزاماً حضور در جنگ ملاک نیست، بلکه برای رسیدن به جایگاه آنان باید ویژگی‌های شهادت را به دست آورد.

وی با تأکید بر این که شهدا حرکت خالصانه‌ای در مسیر زندگی خود داشتند، افزود: پشتیبانی از ولایت‌فقیه، حرکت در مسیر اهل‌بیت (ع) و اخلاص از جمله ویژگی‌های برجسته شهدای ما بود و ما هم می‌توانیم با تأسی به شهدا این خصلت‌ها را در خود به وجود آوریم.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی با یادآوری این نکته که صدام با همه امکاناتش در جنگ علیه ما حاضر شد، اما شهدا بدون توجه به آن امکانات به وظیفه خود عمل کردند، بیان کرد: باورهای قلبی و اعتقادی، جنگ ما را پیش برد و ایمان به هدف ما را پیروز کرد.

وی با بیان این که متأسفانه عده‌ای اکنون از رژیم صهیونیستی می‌ترسند و معتقدند این رژیم امکانات فراوانی دارد، یادآور شد: این افراد محاسباتشان صرفاً مادی است، اما شهدا و رزمندگان ما در سال‌های دفاع مقدس انجام وظایف دینی‌شان را به امکانات گره نزدند، بلکه معتقد بودند باید به تکلیف‌شان عمل کنند حالا چه شهید شوند و چه زنده بمانند.

خوراکیان ادامه داد: عامل پیروزی ما در سال‌های دفاع مقدس، عشق به خداوند و فداکاری در راه دین بود، این عوامل نیاز امروز جامعه ماست تا با اتکای به سیره شهدا این مسیر را همچون گذشته با قدرت ادامه دهیم.

وی با تأکید بر این موضوع که سیره شهدا برای نسل امروز به‌شدت جذاب است، یادآور شد: شهدا الگوهای بی‌نظیری هستند که می‌توانند الهام‌بخش زندگی امروز ما باشند.

مدیر عالی حرم مطهر رضوی از سایر هنرمندانی علاقه‌مند به ارائه هنرشان محضر شهدا دعوت کرد که در حسینیه شهدا حضور یابند.

در این مراسم معنوی، پیکر مطهر شهید گمنام ۱۷ ساله که در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسیده بود بر دوش زائران و مجاوران بارگاه رضوی در صحن قدس تشییع شد.

هم زمان با تشییع این شهید والامقام، میثم مطیعی مداح اهل‌بیت (ع) به مداحی و مرثیه‌سرایی پرداخت و زائران حریم رضوی هم‌نوا با مداح در فراق امام و شهدا عزاداری کردند و یاد و خاطره شهدای سال‌های دفاع مقدس، جان‌باختگان حادثه اخیر طبس و شهدای مظلوم غزه و لبنان را گرامی داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha