یکشنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۳ |۱۶ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 20, 2024
آیین رونمایی و اکران تولیدات موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی

حوزه / حکیمی گفت: زبان هنر می‌تواند جنایت‌هایی که در خاورمیانه بر مردم تحمیل شده است را به دنیا نشان دهد و سینما به عنوان یک رکن اساسی در هنر امروز نقش آفرین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، همزمان با هفته دفاع مقدس مستند «من محمد را دوست دارم» و فیلم کوتاه دللول در سینما هویزه مشهد با حضور عوامل فیلم‌ها، مدیران آستان قدس رضوی و موسسه آفرینش‌های آستان قدس رضوی شامگاه چهارشنبه 4 مهر ماه اکران شد.

مستند «من محمد را دوست دارم» به کارگردانی سیدمحمد محمدی سرشت و تهیه کنندگی هاشم مسعودی و مجتبی احسانی است این مستند که به زندگی جوانی به نام محمد حسن هاشم جوان لبنانی علاقه مند به امام رضا (ع) که در سوریه در سال 2017 به شهادت رسیده است می‌پردازد. این فیلم روایت گر عشق و علاقه او به امام رضا (ع) است که خانواده شهید از جمله همسر او در این مستند به شرح زندگی این جوان لبنانی می‌پردازد.

همچنین فیلم کوتاه دللول به تهیه کنندگی و کارگردانی سعید ولی زاده روایتی از زندگی مادرانی که فرزندان خود را در حملات موشکی رژیم بعثی عراق در خوزستان از دست داده‌اند و زندگی مادری روایت می‌کند که با گذشت سالها از شهادت دختر خردسالش هنوز صدای موشک‌ها در گوش او می‌پیچید و به دنبال دخترش می‌دود.

در پایان نمایش فیلم کوتاه و مستند، با حضور حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، عسگری مدیر حوزه هنری خراسان رضوی، طالبیان رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی و امیر مهدی حکیمی مدیر عامل موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، مرتضی شعبانی از مستندسازان کشور و مهدی خالقی فیلم ساز و مستند ساز مشهدی و.. از پوستر این دو اثر رونمایی و امضا شد.

امیر مهدی حکیمی مدیر عامل موسسه آفرینش‌های آستان قدس رضوی در ادامه در گفتگو با خبرنگار حوزه درباره این دو اثر گفت: مستند من محمد را دوست دارم قصه شهیدی است که از تولد تا تا زمان شهادت به امام رضا (ع) گره خورده است و این نشان می‌دهد که فراتر از این مرزها عشق به امام رضا (ع) درزندگی مردم فردی و اجتماعی گره خورده است، این پروژه خیلی سخت بود زیرا در شرایط سخت لبنان و بیروت تهیه شد.

همچنین قصه دللول که سعید ولی زاده نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی آن را انجام داده است قصه مادری است که فرزند خود را در بمباران خرمشهر از دست داده است و در واقع قصه امروز ما است.

وی در ادامه به کشتار کودکان و زنان بی گناه در غزه و لبنان اشاره کرد و ادامه داد: در خاورمیانه در سال‌های اخیر با همه اتفاقاتی که در این منطقه اتفاق افتاده است بیش از 750 هزار کودک در خاورمیانه به گفته آمارهای رسمی جهان از دست داده‌ایم و همین تعداد مادرانی که فرزندان خود را از دست داده‌اند.

حکیمی تصریح کرد: این دو فیلم بهانه‌ای شد که با این دو کار ادای دینی کنیم امیدوارم کارها دیده شود و بدانیم شرایط، شرایطی است که به جهان اسلام تحمیل شده است و هنر، زبانی جهانی است که در این حوزه کم کارهای شده است زبان هنر می‌تواند جنایت‌هایی که در خاورمیانه بر مردم تحمیل شده است را به دنیا نشان دهد و سینما به عنوان یک رکن اساسی در هنر امروز نقش آفرین است.

سیدمحمد محمدی سرشت کارگردان مستند من محمد را دوست دارم نیز در گفتگو با خبرنگار حوزه پیرامون ایده این مستند گفت: در گفتگو با یکی از خبرنگاران ایرانی که در لبنان فعالیت می‌کرد فردی لبنانی با چنین ویژگی‌هایی را برای ما معرفی کردند و وقتی با موسسه آفرینش‌های هنری این موضوع را مطرح کردیم قبول کردند که ما برای ساخت این مستند با ما همکاری کنند.

وی که بیش از 50 اثر تولیدی با موضوع امام رضا دارد به احساس خوب خود درباره ساخت های فیلم‌ها با مضمون امام رضا (ع) اشاره کرد و افزود: خوشحال هستم که توانسته‌ام این معارف را از طریق لنز دوربین عرضه کنم حس خوبی دارد همچنین ساخت، تهیه و تولید این مستند 5 ماه به طول انجامید.

امروز در حوزه هنر نیازمند به روزرسانی است

سعیدوالی زاده کارگردان دللول درباره ایده ساخت این فیلم به خبرنگار حوزه گفت: دللول یک لالایی مادران جنوبی برای فرزندانشان است یک کاربردی دو گانه بسیار جذابی به عقیده من داشت در جنوب کشور این لالایی را برای فرزندی که تازه متولد شده و یا از دست داده‌اند می‌خوانند.

وی در این باره توضیح داد: مادران برای کودکی که در دریا غرق شده برای دریا می‌خوانند که دریا فرزندم را به ما برگرداند قصه ما نیز، قصه افراد جنگ زده بود که زمانی به مشهد مراجعه کردند و امروز در کنار ما زندگی می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: همان طور که همه چیز از جمله رسانه‌ها تغییر کرده است، امروز در حوزه هنر نیازمند به روزرسانی است این محتوا و فرهنگ را باید به روز رسانی کنیم و نگاه خود را مدرن کنیم برای مخاطبان جدیدی که امروز باآنها روبرو هستیم به روز فیلم تولید کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha