سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ |۱۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 17, 2024
ادیانی

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا گفت: هنر را باید در خدمت ترویج معارف الهی و ارزش های اسلامی قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه ، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در آیین افتتاحیه مسابقات کشوری سرود فرزندان کارکنان انتظامی کشور در شهر مقدس قم، گفت: در روزهای بسیار دل انگیز و سرورآفرین ماه ربیع المولود قرار داریم اعیاد این ماه عزیز به ویژه میلاد پیامبر رحمت، پیام آور وحی الهی و گستراننده همه فضیلت های الهی و منشاء و مبدا تحول بشری در طول تاریخ که همان طلوع خورشید اسلام و تحول بنیادین در مسیر رشد و کمال بشری می باشد و ولادت اما جعفر صادق (ع) را خدمت شما فرزندان خوبم و والدین محترمتان و مربیان گرامیتان تبریک و تهنیت عرض می کنم و خداوند را شاکرم به برکت حضور در این جشنواره نهایی سرود فرزندان مجاهدان راه خدا در مجموعه عظیم و پهناور انتظامی، توفیق داشته ام آستان بوس صحن و سرای حضرت فاطمه معصومه(س) باشم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا افزود: در ابتدا از مجموعه پرتلاش فرهنگی و خانواده کارکنان و بازنشستگان ساعس تقدیر و تشکر می کنم و از مجموعه تربیت و تعالی ثامن الحجج(ع) و ریاست عقیدتی سیاسی انتظامی قم نیز قدردانی دارم بابت برگزاری و همراهی که صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: قطعاً هنری که در خدمت معارفق الهی،حق و حقیقت، انسانیت و راستی و درستی قرار داشته باشد ارزشمند محسوب می‌شود و هنرمندان انتظامی به خوبی می توانند این حرکت‌های انقلابی، فرهنگی و هنری را در گام دوم انقلاب دنبال کنند.

این مقام انتظامی بیان کرد: باید تلاش کنیم تا زبان رسای هنر را در خدمت انقلاب و اسلام به‌کار بگیریم و این عطیه‌ی الهی را، صرف تعالی افکار مردم کرده و هنر را از آمیزش با مظاهر زیانبار فرهنگ بیگانه رها کنیم.

نماینده ولی فقیه در فراجا در ادامه تاکید کرد: خدا را باید با تمامی وجود شکر گفت که یکی از آثار انقلاب اسلامی بسط و نشر فضیلت های الهی در پهنه ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه محتوای خوب تولید کردن، هنر است، افزود:هنر را باید در خدمت ترویج معارف الهی و ارزش های اسلامی قرار دهیم، هنرها نعمت هایی خدادادی هستند که باید آنها را خرج جایی کرد که اجر دنیا و آخرت را بهمراه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی بیان داشت: روز اولی که به انتظامی آمدم برخی فکر نمی کردند بشود کار هنری فاخر در این سازمان انجام داد که در صدا و سیما حرفهایی برای گفتن داشته باشد، اما امروز به یاری خداوند متعال و همت کارکنان و خانواده ها چه آثار هنری فاخری تولید می گردد و بارها بارها در صداوسیما پخش می شود و مورد توجه ارگان های دیگر نیز قرار می گیرد.

وی با مقایسه این نوجوانان با نوجوانانی که در دفاع مقدس حضور داشته اند و با اشاره به کتاب "سیزده ساله ها" که خاطرات نوجوانان دفاع مقدس را به رشته تحریر درآورده است، تصریح کرد: در روزگار دفاع مقدس نوجوانان با حضور در جبهه های حق علیه باطل، با جان خود از این میهن اسلامی دفاع کردند که دفاع از نظام اسلامی همان دفاع از ارزش های اسلامی است، آنها در این جهاد مقدس جان خود را فدا کردند و امروز شما نیز در دفاع از ارزشها در میدان جهاد فرهنگی، با هنر و استعداد خود با قصد قربت راه نورانی آن بزرگواران را ادامه می دهید.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی با اشاره به اینکه بسیاری از سرودهای تولیدی سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی برای اولین بار است که در سطح کشور تولید شده است همانند بصیرت-۹دی و غیره، تاکید کرد: راه خنثی کردن توطئه ها، فتنه ها و شبهات دشمنان، جهاد تبین است که می توان با استفاده از ابزار هنر و با محتوای خوب این مفاهیم ارزشمند را گسترش داد و از آسیب های فتنه ها در امان ماند.

وی با بیان حدیث نورانی از وجود مبارک نبی مکرم اسلام (ص) " اَللّهُمَّ إنّی أعوذُ بِکَ مِن عِلمٍ لا یَنفَعُ ، و قَلبٍ لا یَخشَعُ ، و دُعاءٍ لا یُسمَعُ ، و نَفسٍ لا تَشبَعُ" «بار خدایا! به تو پناه می برم از دانشی که سود نمی دهد و دلی که خاشع نیست و دعایی که شنیده نمی شود و نفسی که سیر نمی گردد»، افزود: علم و هنری خوب است که سودرسان باشد نجات بخش باشد و مردم را به راه راست هدایت کند.
این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه فضائل و مکارم اخلاقی را با سرود و هنر به نسل نو القاء کنند، تصریح کرد: هنر در جان می نشیند،کاری که با هنر می توان انجام داد با ساعت ها سخنرانی نمی شود انجام داد.

حجت الاسلام و المسلمین ادیانی، علت موفقیت سرود سلام فرمانده را نوآوری در آن دانست و خطاب به اولیاء و مربیان گفت: حالا که نوگلان شما با این انگیزه و روحیه خوب وارد این جهاد فرهنگی شدند متصدیان امور فرهنگی با استفاده از محتوای غنی و اشعار با مضمون از شعرای بزرگ با سبکی نو و نوآورانه، این هنرها و استعدادها و انگیزه ها را هدایت کنند تا اثربخش تر باشد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در خاتمه گفت:با بهره مندی از افراد توانمند در استان ها از ظرفیت های انتظامی در راستای ارتقاء هنر انقلابی کارکنان و فرزندان آنان بهره مند گردید. همه باید تلاش کنیم پیام دین و انقلاب را با زبان هنر که از گیراترین زبان هاست منتقل کنیم و بتونیم هنر را با معیارهای اسلامی یاد بگیریم و یاد بدهیم و آن را به کار ببریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha