جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
امام جمعه گناوه

حوزه/ امام جمعه گناوه گفت: علت آغاز جنگ هشت ساله و برکات دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل جوان و نوجوان بیان و تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه شامگاه چهارشنبه در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مسجد امیرالمومنین (ع)، اظهار داشت: استعمارگران همواره به دنبال تصرف سرزمین های مسلمانان و جهان سوم بوده اند.

وی افزود: علت آغاز جنگ هشت ساله و برکات دستاوردهای دفاع مقدس برای نسل جوان و نوجوان بیان و تبیین شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: رزمندگان اسلام و جوانان و نوجوان با وجود سن کم با بصیرت، ولایتمداری، ولایت پذیری و باورهای دینی و اعتقادی در دفاع مقدس مقابل دشمن ایستادند.

امام جمعه گناوه گفت: پیروزی بزرگ سیاسی در دفاع مقدس در پرتو ایثارگری، اخلاص، استقامت، شهامت ها، شجاعت ها و باورهای دینی، نترسیدن از دشمن ملت غیور ایران و رزمندگان، ایثارگران، آزادگان و معنویت حاکم در جبهه و با هدایت ها، حمایت ها و مدیریت امام راحل برای کشور ما به رقم خورد.

وی هدایت ها و مدیریت های امام راحل را از عوامل اصلی پیروزی در دفاع مقدس دانست و افزود: یکی از بخش هایی که در دوران دفاع مقدس و بعد از آن مغفول مانده نقش امام رحل بوده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به عملیات شکست حصر آبادان،خاطرنشان کرد: وقتی که فرماندهان به حضور امام راحل رسیدند، امام فرمود: حصر آبادان باید شکسته شود و این امر انجام شد.

وی با بیان اینکه معنویات در جامعه امروز کمرنگ شده است، ادامه داد: هشت سال دفاع مقدس دانشگاهی بود که فرزندانی در آن تربیت یافتند که فتح الفتوح انقلاب اسلامی است و ما نتوانستیم این حماسه بزرگ ملت ایران را به نسل جوان به درستی معرفی کنیم.

امام جمعه گناوه بیان کرد: امروز نیز رهبر معظم انقلاب که خود از رزمندگان دوران دفاع مقدس است، رهبری و سکانداری نظام مقدس اسلامی را بر عهده دارد.

حجت الاسلام رکنی حسینی با بیان اینکه اقشار مختلف مردم ایران در دوران دفاع مقدس حماسه های بزرگی خلق کردند، عنوان کرد: امروز این مردم به اسوه و الگویی برای همه ملل آزاده جهان تبدیل شده اند.

وی گفت: دشمنانی که در دوران دفاع مقدس دشمن بعثی را حمایت، پشتیبانی می کردند و به تعبیر فرمایش رهبری حاضر نبودند یک سیم خاردار به کشور ما بدهند امروز نیازمند موشک ها و پهپادهای کشور ما هستند و اینها از برکات دوران دفاع مقدس است.

امام جمعه گناوه ادامه داد: همه باید قدردان آنها باشند و نگذارند این رزمندگان در پیچ و خم زندگی به دست فراموشی سپرده شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha