سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ |۲۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 1, 2024
امام جمعه پردیس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی، گفت: بارها درخواست کردیم که یک تیم ارزیاب به صورت نامحسوس عملکرد کارکنان و وضعیت بیمارستان الغدیر را بررسی کند تا بر اساس گزارش آن، کار توسعه و تجهیز آن انجام شود. ما موضوع را با دولتمردان، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان مجلس هم در میان گذاشتیم، ولی تاکنون اتفاق خوبی نیفتاده است.

به گزاش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی، امام‌ جمعه پردیس در گفت و گو با خبرگزاری حوزه، با بیان اینکه راه اندازی ایستگاه مترو از مطالبات جدی مردم شهرستان پردیس است، اظهار کرد: جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در ۹۵ هزار واحد در شهر پردیس ساکن هستند. با توجه به اینکه از یک سو، پردیس، بخشی از مسیر تردد مردم به سمت شمال کشور است، و از سوی دیگر، عده ای مرتبا بین تهران و پردیس در رفت و آمد هستند، اهمیت ساخت مترو چند برابر است. مسئولان بارها قول داده اند ولی تاکنون اتفاقی نیافتاده است.

حسینی اظهار کرد: موضوعی که بسیار اذیت کننده شده است افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در پردیس در پی قول های مسئولان برای ساخت مترو است. موضوعی که هیچ گاه عملیاتی نشده ولی موجب وارد شدن شوک و افزایش قیمت ها شده است. موضوع دیگر این است که با پیگیری خود مردم و ما در ستاد نماز جمعه و برخی از مدیران، کلیه مصوبات مربوط به راه اندازی خط مترو را دریافت کرده ایم، ولی هیچ اتفاقی نیفتاده است. مسئولان در دولت های مختلف گفته اند که چون این کار، هزینه بالایی دارد، نمی توانیم اقدامی انجام دهیم.

امام‌ جمعه پردیس اضافه کرد: ما ابتدا در افزایش مطالبات مردم، با مسئولان موضوع را در میان گذاشتیم، پیگیری کردیم و جلسات مختلف برگزار کردیم و حتی به مرحله صدور مجوزهای مربوطه و تصویب مقررات و قوانین رسیده ایم، ولی چون هیچ گاه عملیاتی نشده است، سرانجام بارها در تربیون نماز جمعه موضوع را مطرح و از مسئولان درخواست کرده ایم. با توجه به اینکه شهرستان پردیس چهار تا شهر دارد و میزان تردد در آن زیاد است، ساخت خط مترو، نیاز ضروری است. مردم واقعا ناراحت هستند؛ دلیل اصلی ناراحتی مردم این است که چرا مسئولان مدام، وعده می دهند، ولی کاری نمی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان پردیس، دو بیمارستان دارد: الغدیر که توسط خیران ساخته شد و دومی، بیمارستانی که توسط بخش خصوصی راه اندازی شد. بیمارستان خصوصی قالبا تعطیل است و به دلیل عدم مدیریت، عملا اقدامات درمانی و بهداشتی در آن صورت نمی گیرد. تنها بیمارستان همیشه فعال، الغدیر است که بعد از فوت خیر و بانی اصلی در ساخت آن، کار مدتی تعطیل شد تا اینکه مدیریت بیمارستان به دانشگاه علوم پزشکی سپرده شد. در سفر شهید آیت الله رئیسی، موضوع تجهیز این مرکز، تصویب شد ولی هیچ گاه عملیاتی نشد. مردم شهرستان هر روز از وضعیت بسیار بد خدمات رسانی بیمارستان الغدیر و کمبود متخصص، گلایه دارند. خیلی عجیب است، بیمارستانی را که مردم ساخته اند، دولت نتوانسته است، تکمیل و تجهیز کند. در شهرستان ۴۰ هزار نفری فقط همین بیمارستان است که آن هم هزار و یک مشکل دارد.

حسینی اظهار کرد: بارها درخواست کردیم که یک تیم ارزیاب به صورت نامحسوس عملکرد کارکنان و وضعیت بیمارستان الغدیر را بررسی کند تا بر اساس گزارش آن، کار توسعه و تجهیز آن انجام شود. ما موضوع را با دولتمردان، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان مجلس هم در میان گذاشتیم، ولی تاکنون اتفاق خوبی نیفتاده است.

امام‌ جمعه پردیس ادامه داد: موضوع بیمارستان با سلامتی و جان و بهداشت مردم پیوند خورده است و نباید موضوعی به این مهمی، جدی گرفته نشود. طرح این موضوع و همچنین موضوع راه اندازی هرچه سریع تر خط مترو در خطبه های نماز جمعه، به همین دلیل بوده است. امیدواریم هرچه زودتر مسئولان با انجام اقداماتی سازنده و کارگشا، خبرهای خوبی برای مردم پردیس داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha