شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 28, 2024
افتتاحیه سال تحصیلی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه جنایات و وحشی‌گری‌های اسرائیل، پایان کار و سقوط زود هنگام این رژیم را نشان می‌دهد، تاکید کرد: صهیونیست‌ها باید بدانند که این بمباران‌ها و جنایات و نیز شهادت فرماندهان و مقامات ارشد حزب‌الله، خللی در جریان مقاومت ایجاد نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید این حوزه، که صبح امروز در محل مدرسه علمیه عالی نواب به صورت حضوری و هم‌زمان برخط(آنلابن) برگزار شد، ضمن خیر مقدم به حاضران در جلسه و تبریک سال تحصیلی جدید گفت: شروع سال تحصیلی امسال با چند حوادث ناگوار همچون حادثه معدن طبس و جان‌باختن تعدادی از هموطنان و نیز وحشی‌گری غیرانسانی رژیم کودک‌کش صهیونیستی که از سال گذشته جنایات‌های خود را در غزه به اوج رسانده و هم‌اکنون نیز جنایات هولناک در لبنان، آغاز شد.

وی اضافه کرد: این جنایات و وحشی‌گری‌های گروه‌های اسرائیلی، پایان کار و سقوط زود به‌هنگام این رژیم را نشان می‌دهد و باید بداند این بمباران‌ها و جنایات و نیز شهادت فرماندهان و مقامات ارشد حزب‌الله، خللی در جریان مقاومت ایجاد نمی‌کند و قطعا این جنایات دامان خود را نیز خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین خیاط هفته دفاع مقدس را قطعه‌ای درخشان از مقاومت جانانه ملت بزرگ ایران در مقطعی خاص خواند و به‌گرامیداشت این ایام تاکید کرد و گفت: بزرگداشت ایام جنگ تحمیلی یک فرهنگ مقاومت است، و این فرهنگ تاکنون توانسته برای نظام جمهوری اسلامی قدرت و اقتدار بیافریند و همچنین استراتژیک ایران را، در منطقه استحکام بخشد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه شهدای روحانیت در این ایام بیشتر از سایر اقشار در جنگ تحمیلی حضور داشتند، افزود: روحانیت شیعه و حوزه‌های علمیه در طول تاریخ بیش از هزار سال در فراز و فرودهای مختلف و پدید آمدن حوادث و ظهور و افول دولت‌های حق و باطل همواره به رسالت‌هایی که بر دوش داشته، توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند و حتی در راه انجام این وظیفه، خطرات فراوانی به جان خرید و در مراحلی با کم‌ترین امکانات و سخت‌ترین شرایط این وظایف را انجام داده است.

وی تفقه در دین، تبلیغ دین، دفاع از مرزهای عقیدتی و اقامه و تحقق دین در صحنه اجتماع را، از رسالت‌های طلاب برشمرد و گفت: این رسالت‌ها با توجه به فراز و نشیب‌ها گاهی به عنوان اولویت در نظر گرفته می‌شود، همانگونه که مقام معظم رهبری رسالت‌های حوزه علمیه را به احسن وجه می‌شناسند و از همه مسائل جامعه و نیازهای معنوی و مادی آگاهی کامل دارند، در تیرماه سال گذشته از رسالت‌های تبلیغی و تبیینی حوزه‌های علمیه به‌عنوان جهاد تبیین یاد کردند، لذا با توجه به شرایط موجود این رسالت باید در اولویت قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط با بیان اینکه اساتید حوزه علمیه خراسان علاوه بر تصدی کرسی و درس به عنوان مبلغ در صحنه‌های گوناگون حضور دارند، اولویت حوزه‌های علمیه را رسالت جهاد تبیین و تبلیغ خواند و گفت با توجه به اینکه امروزه لیبرالیسم و سکولاریسم بر همه اندیشه‌های مردم غالب شده و تلاش دارد هرگونه حرکت دینی را مورد هجوم قرار دهد، لازم است که طلاب شناخت اولویت‌های دشمن را مدنظر قرار داده و متناسب با آرایش جنگی دشمن که تمام امکانات را به استخدام خود گرفته، آرایش فرهنگی و جهادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه دشمن در شبهه‌افکنی دنبال پاسخ نیست، بلکه هدفمند کار می‌کند و تلاش او در راستای تحقق اهدافش است و می‌خواهد مسلمانان را دچار بی‌هویتی دینی کند، گفت: ایمان دینی مردم پشتوانه نظام است که اگر آسیب ببیند قطعا پشتوانه نظام سست خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم موفق شویم باید علاوه بر رصد شبهات، مسائل پیرامون آن، نیز مورد رصد قرار گیرد، افزود: مقام معظم رهبری جنگ امروز و شبهات را، منشا یک تفکر می‌دادند، لذا باید به پشت صحنه دشمن اشراف کامل داشت و از ظرفیت‌های موجود به نحو مطلوب استفاده کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان در پایان با تأکید بر اینکه باید تبلیغ و تبیین دین توسط طلاب و روحانیت تقویت شود، گفت: در راه رسالت تبلیغی باید به افق تمدنی توجه کرد چرا که اگر این افق کمرنگ شود از مسائل مهم دور و بیشتر درگیر حواشی و مسائل کم ارزش خواهیم شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha