یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ |۲۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 29, 2024
نجفی

حوزه / یک کارگردان گفت: شرط مهم برای موفقیت یک فیلم سینمایی که می‌خواهد مفاهیم دینی را اشاعه دهد کارگردان آن اثر است. فیلمسازی که می‌خواهد به موضوعات ارزشی بپردازد خود باید در قدم اول به موضوع باور داشته باشد. این شرط همیشه ضامن موفقیت آثار دینی در سینما بوده است.

فریدون نجفی کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه با بیان اینکه فیلم جدیدش را در جشنواره فیلم فجر رونمایی خواهد کرد گفت: «خانی» عنوان جدیدترین فیلم من در مقام کارگردان است. تصویربرداری این کار چند روز پیش در خوزستان به پایان رسید و به زودی مراحل فنی آن آغاز می‌شود تا شاهد پخش آن برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر باشیم. این فیلم سینمایی قرار است در جشنواره‌های بین‌المللی هم حضور داشته باشد.

وی افزود: فیلم قصه‌ای انسان‌دوستانه دارد و در آن به روابط انسان‌ها برای رسیدن به زندگی بهتر توجه می‌شود. همچنین در این کار به مباحث محیط زیستی نیز توجه شده است. این کار می‌گوید که سبک زندگی ما تا چه حد قادر است محیط اطراف ما را از آسیب‌های احتمالی دور نگاه دارد. در همین رابطه نیز در دستورات اسلامی توصیه‌های بسیاری برای حفظ محیط زیست وجود دارد. من در همه کارهایم حتی آثار مستند تلاش کرده‌ام، قصه، پیام مورد نظرم را بیان کند.

این کارگردان تاکید کرد: وقتی داستان، روایتگر مفاهیم دینی و اخلاقی می‌شود تاثیرگذاری آن بیشتر خواهد شد. در حقیقت باید گفت این درام است که می‌تواند موفقیت یک اثر نمایشی در حوزه تولیدات دینی را تضمین کند. برای رسیدن به این خواسته در ابتدا یک متن خوب لازم است تا زمانی که متنی قوی وجود نداشته باشد. هیچ فیلم و سریالی نخواهد توانست در بیان ارزش‌ها موفق باشد.

این کارگردان ادامه داد: شرط دیگر برای موفقیت یک فیلم سینمایی که می‌خواهد مفاهیم دینی را اشاعه دهد کارگردان آن اثر است. فیلمسازی که می‌خواهد به موضوعات ارزشی بپردازد خود باید در قدم اول به موضوع باور داشته باشد. این شرط همیشه ضامن موفقیت آثار دینی در سینما بوده است. نکته بعدی که روی آن تاکید دارم به نحوه اکران فیلم‌های دینی مربوط می‌شود. یک فیلم که دارای پیام ارزشی است با یک نمایش مطلوب بهتر دیده خواهد شد.

نجفی در انتها تاکید کرد: در شرایط فعلی فیلم‌های کمدی تمام سینما را به خود اختصاص داد در حالی‌که دیگر آثار نیز باید فرصت دیده شدن داشته باشند. در این رابطه سینماهایی که به بخش دولتی تعلق دارند یکی از ابزارهای حمایتی فیلم‌های دینی شود. همچنین پلتفرم‌ها و تلویزیون نیز با خرید و نمایش فیلم‌های مربوطه به فیلمسازان برای فعالیت در این حوزه انگیزه بیشتر دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha