یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ |۲۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 29, 2024
جبهه مقاومت

حوزه/ همه ما گوش به فرمان ولی فقیه امام خامنه ای خواهیم بود تا تصمیم نهایی را ایشان بگیرند، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود درپی شهادت سیدحسن نصرالله بیان داشتند که سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. خون شهید سید عباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید سید حسن هم بر زمین نخواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، دکتر مرتضی اشرافی در تحلیلی به موضوع پاسخ جهان اسلام به شهادت سید حسن نصرالله و آینده جبهه مقاومت پرداخت و نوشت:

رژیم غاصب صهیونیستی بار دیگر مرتکب جنایتی بزرگ شد و عالم و مجاهد سید حسن نصرالله (ره) و جمعی از فرماندهان حزب الله و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به شهادت رساند.

در مورد نحوه پاسخ جهان اسلام به شهادت سید حسن نصرالله باید دو دسته را در نظر گرفت، اول جهان اسلام با محوریت جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت و دوم جهان اسلام با محوریت برخی از سران عرب.

در خصوص نحوه پاسخ محور مقاومت کاملا پاسخ روشن و واضح هست که کوبنده و استراتژیک خواهد بود.

اما درخصوص پاسخ کشورهای عربی خارج از محور مقاومت چندان نباید امید داست و احتمالا با چند پیام تسلیت، بیانیه خویشتن داری و .... عمل خواهد کرد.

چرا؟ دلیل آن این است که شاید سید حسن نصرالله تنها رهبر جهان عرب بود که توانسته بود رژیم صهیونیستی را شکست دهد و از لبنان بیرون کند و بر همین اساس ملت های عرب برخلاف دولتمردانشان احترام برای سید حسن نصرالله قائل بودند.

امیدوارم دولتمردان عرب هم همپای ملت های جهان اسلام و محور مقاومت شرایط را درک کرده و برای خاموش کردن فتنه رژیم غاصب صهیونیستی، برای کندن این غده سرطانی در جهان اسلام گام بردارد و با محور مقاومت و ملت های خود همصدا شوند.

اما اگر بخواهیم پاسخ محور مقاومت را پیش بینی کنیم؛ همان طور که گفتم پاسخ محور مقاومت روشن و واضح هست که کوبنده و محو کننده و استراتژیک خواهد بود.

رژیم غاصب صهیونیستی با جنگ غزه نشان داد خط قرمزی نمی شناسد، با ترور اسماعیل هنیه و امروز هم با به شهادت رساندن سید حسن نصرالله تمامی معادلات دیپلماتیک را زیر سؤال برده و احتمالا برای سایر رهبران جبهه مقاومت مانند انصارالله یمن نیز نقشه های شومی در سر دارد.

سید حسن نصرالله(ره) مدتی پیش اعلام کرد "محمد شوربه" رئیس گارد حفاظت و فرمانده عملیات برون مرزی حزب‌الله از جاسوسان رژیم صهیونیستی بوده است. نکته صدرالاشاره از این نظر حائز اهمیت است که شاید به دلیل ارتباط تنگاتنگ حزب‌الله با ایران، شبکه جاسوسی موساد توسط "محمد شوربه" در ایران و سایر محورهای مقاومت نیز نفوذ کرده باشد، لذا در اولین فرصت ممکن می بایست برای پیشگیری از هر بحران امنیتی مرتبطین شبکه های احتمالی "محمد شوربه" شناسایی و منحدم گردد.

همه ما گوش به فرمان ولی فقیه امام خامنه ای خواهیم بود تا تصمیم نهایی را ایشان بگیرند، رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام خود درپی شهادت سیدحسن نصرالله بیان داشتند که سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. خون شهید سید عباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید سید حسن هم بر زمین نخواهد ماند.

ایشان همچنین در پیام قبلی خود بیان داشته بودند که بر همه‌ مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.

قطعا راه شهید سید حسن نصرالله با قدرت ادامه خواهد یافت و جبهه مقاومت، مستحکم‌تر از گذشته به مبارزه خود علیه ظلم و استکبار ادامه خواهد داد.

لذا دیدگاه محور مقاومت از امروز نیز این مفروض مسلم خواهد بود که راه دیپلماسی با ترور سید حسن نصرالله(ره) در مقطع کنونی بسته شده است.

بر همین اساس تصمیم گیری و اقدامات محور مقاومت کوبنده و با صلابت بوده و بعد از برهم زدن نقشه های شوم رژیم صهیونیستی، این محور مقاومت خواهد بود که معادلات منطقه آسیای غربی خصوصا لبنان و فلسطین را رقم خواهد زد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha