دوشنبه ۹ مهر ۱۴۰۳ |۲۶ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 30, 2024
حجت الاسلام سید حسن ضیائی

حوزه/ استاد حوزه علمیه همدان گفت: طلاب و روحانیون شیعه علاوه بر تحصیل و کسب علوم نافع و تدریس و تحقیق و پژوهش‌های علمی، می‌بایست جهاد تبلیغی و تبیینی داشته و مردم جامعه را روشن نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی، استاد حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، به آیه نخست سوره نحل اشاره کرد که «أَتَیٰ أَمْرُ اللَّهِ فَلَا تَسْتَعْجِلُوهُ ۚ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَیٰ عَمَّا یُشْرِکُونَ» بدین معنا که امر خداوند متعال (به ظهور قیامت و یا به عذاب شمشیر بر مشرکان) به زودی فرا می‌رسد پس (هان ای کافران، شما به تمسخر و هزل) تقاضای تعجیل آن مکنید، خدای یکتا متعالی و منزه از شرک مشرکان است.

وی با بیان اینکه بدون آمادگی لازم، نباید عجله بر ظهور داشت، به آمادگی‌های پیش از ظهور که چهار نوع جهاد کبیر، اکبر، اصغر و تبیین است اشاره و تصریح کرد: طلاب و روحانیون شیعه علاوه بر تحصیل و کسب علوم نافع و تدریس و تحقیق و پژوهش‌های علمی، می‌بایست جهاد تبلیغی و تبیینی داشته و مردم جامعه را روشن نمایند.

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه از سوی دیگر طلاب و روحانیون می‌بایست آشنای به زمان خود باشند و در عرصه مسائل نظامی و جنگ های تن به تن، از توانمندی لازم برخوردار باشند، عنوان کرد: این‌ها همه رسالت ماست زیراکه معصومین هم جهاد تبیینی و هم تبلیغی از یکسو و از سوی دیگر جهاد اصغر، اکبر و کبیر داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین ضیایی ادامه داد: از موانع ظهور صاحب الزمان(عج) وجود ظالمین و مستکبرین در عالم است که این‌ها امروز در مصداق غرب تجلی نموده‌اند و وظیفه و رسالت ما نیز در برابر آنان جهاد اصغر، کبیر و اکبر و تبیین و تبلیغ است که می‌بایست تا به تناسب به وظائف و رسالت‌های تبلیغی خود به درستی عمل نمائیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha