سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ |۲۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 1, 2024
ر

حوزه/ رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان از تولید و انتشار نماهنگ «مِثل طُوی» با شعری از معصومه سپری‌خواه با محوریت امامزاده سلطان‌ علی بن امام محمد باقر(ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، محمد علی فرجی در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: این نماهنگ به سفارش سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان به شکل سروده زیبا و هنرمندانه با اجرای گروه سرود آرمان(شهید آرمان علی وردی) در آستان مقدس امامزاده سلطان‌علی بن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان ضبط، تولید و مهیای پخش در فضای مجازی شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان تصریح کرد : محمد پارچه‌بافی مربی و سرپرست گروه، عرفان یامولایی موسیقی سرود، علی قاسمیان مدیر تصویربرداری و محمدرضا اسماعیلی‌نیا به عنوان کارگردان، بخشی از عوامل اجرایی این نماهنگ هستند که در آستانه آیین قالی‌شویان مشهد اردهال به عنوان یکی از میراث‌های معنوی ایران که در فهرست میراث فرهنگی و معنوی یونسکو نیز به ثبت جهانی رسیده است، رونمایی و پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

فرجی در ادامه گفت: این نماهنگ در راستای کنگره بین‌المللی حضرت علی‌ بن امام محمد باقر(ع) و معرفی این شخصیت عظیم و همچنین آستان مقدس شهید اردهال به‌ عنوان یک قطب فرهنگی در منطقه اردهال تولید شده است.

وی یادآور شد: همچنین در آستانه برپایی مراسم سنتی و تاریخی قالی‌شویان مشهد اردهال، کتیبه‌ای منقش به نام حضرت علی بن امام محمد باقر(ع) توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان تهیه شده که بین هیئات مذهبی، تشکل‌های مذهبی و کانون‌های فرهنگی منطقه فین توزیع می‌شود.

شایان ذکر است هر سال دومین جمعه از ماه مهر، آیین سنتی مذهبی قالیشویان توسط اهالی فین و سومین جمعه مهر ماه نیز با عنوان «جمعه نشلجی ها» در بزرگداشت هفتمین روز شهادت سلطان علی بن محمدباقر(ع) توسط مردم متدین و ولایتی روستای نشلج با مراسم سوگواری و تعزیه خوانی و حضور ده ها هزار نفر از اقصی نقاط میهن اسلامی در آستان مقدس این امامزاده در مشهد اردهال کاشان برگزار می شود.

آیین سنتی مذهبی قالیشویان فین کاشان به عنوان میراث جهانی ناملموس ایران به ثبت یونسکو رسیده است و تنها آیینی مذهبی است که بر اساس تاریخ هجری شمسی برگزار می‌شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha