سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ |۲۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 1, 2024
فیلم دینی

ایرج رحمانی گفت: شاید بتوان گفت پرداختن به موضوعات دینی در سینمای اجتماعی تاثیرگذاری بیشتری دارد چون موضوعات در قالب زندگی انسانی مورد توجه قرار می‌گیرد.

ایرج رحمانی تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: فیلم دینی اثری است که جدا از شکل ظاهری در معنا نیز در بردارنده آموزه‌های دینی باشد. منظور اینکه جدا از توجهات کلامی در بطن قصه، موضوع به گونه‌ای پردازش شود که مفاهیم دینی را در خود جا داشته باشد. این اتفاق در تمامی ژانرها نیز می‌تواند رخ دهد.

وی افزود: ژانر اجتماعی جدا از اینکه می‌تواند مسائل اجتماعی را بیان کند قادر است بسیاری از موضوعات دینی را هم مورد نظر قرار دهد. در فیلم جدیدم «آنها مرا دوست داشتند» که قرار است از ۲۵ مهر اکران عمومی شود جدا از مسائل اجتماعی مضامین دینی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد. برای مثال نشان دادن ایثار و از خود گذشتگی یکی از راهکارهای مورد نظر در پرداختن به موضوعات دینی در این فیلم است.

این تهیه‌کننده ادامه داد: شاید بتوان گفت پرداختن به موضوعات دینی در سینمای اجتماعی تاثیرگذاری بیشتری دارد چون موضوعات در قالب زندگی انسانی مورد توجه قرار می‌گیرد. وقتی درباره مذمت دروغ یا مال حرام خوردن حرف زده می‌شود ما نمود آن را در زندگی امروز خود مشاهده می‌کنیم. برای همین آن را پذیرفته و از آن تاثیر می‌گیریم.

رحمانی شرط موفقیت فیلم دینی را جدا از ساختار و کیفیت به اکران خوب هم تعمیم داد و گفت: اینکه فیلم دینی باید کیفیت بالایی داشته باشد امری روشن است چون هیچ اثر سینمایی بدون داشته‌های فنی نخواهد توانست با مخاطب ارتباط برقرار کند. فیلمی که در فیلمنامه و کارگردانی کیفیت فنی خوبی داشته باشد توانایی جذب مخاطب را دارا است اما نیم دیگر مسیر موفقیت آثار دینی به اکران آن تولیدات معطوف می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز سینماها در اختیار فیلم‌های کمدی است وضعیت به گونه‌ای شده که هیچ سینماداری حاضر نیست فیلم جدی روی پرده ببرد، البته در این رابطه سینمادار تقصیری ندارد چون می‌خواهد هزینه‌های خود را از راه فروش فیلم تامین کند، اما سؤال اینجاست نهادهای دولتی چه سیاستی اندیشیده‌اند تا در نحوه نمایش فیلم‌های دینی، دفاع مقدسی یا اجتماعی حمایت‌های لازم صورت گیرد.

این سینماگر در پایان تاکید کرد: راهکار پیشنهادی من این است سینماهایی که به بخش دولتی تعلق دارند حمایت جدی از فیلم‌هایی که حرفی برای گفتن دارند، داشته باشند، چون اگر قرار باشد سینماهای دولتی حمایت‌های لازم را انجام ندهند از بخش خصوصی نمی‌توان انتظار چندانی داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha