سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ |۲۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 1, 2024
ر

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عابدیان اظهار داشت:این مسیر با شهادت سیدحسن،همچون شهدای سابق مقاومت پایان نمی پذیرد بلکه برکت خون این شهدا،ثمره اش اتحاد امت اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا عابدیان استاد حوزه و دانشگان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره سید مقاومت گفت: در صدر اسلام،کفار و مشرکین وقتی خبر رحلت یا شهادت نبی مکرم اسلام را شنیدند،خوشحال شدند و بر این خیال باطل بودند که با رحلت نبی مکرم،بساط اسلام برچیده می شود،اما نفهمیدند و ندانستند که گسترش اسلام و توحید نه تنها در مکه و مدینه بلکه در جهان،اراده ی تشریعی خداوند متعال بود و با شهادت رهبران دین،دین از بین نمی رود بلکه فکر آنها،گفتار آنها،عمل آن ها و دستورات و راهنمایی های آنان ماندگار است و این مسیر تا ظهور و تشکیل حکومت جهانی توحیدی ادامه پیدا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدیان ادامه داد: در مسیر گسترش توحید که مقدمه ی آن مقاومت و نابودی دشمنان دین خصوصا رژیم صهیونیستی است،رهبران بسیاری را از دست داده ایم،شهدای بسیاری در این مسیر بذل جان کردند اما این مسیر متوقف نشده و نخواهد شد چرا که مقاومت،یک مسیر و یک مکتب است که با شهادت افراد،این مکتب از بین نمیرود بلکه خون شهدا،برکت این مسیر بوده و موجب تقویت آن است.

وی عنوان کرد: در همین مساله ی مقاومت کشورهای اسلامی خصوصا لبنان،ما میبنیم یک روزی عالم عامل و وارسته و رهبر مقتدری همچون امام موسی الصدر،جنبش امل را تاسیس می نماید،با یک تفکر صحیح توام از ایستادگی در مقابل دشمن و استکبار،چه کردند؟ او را ربودند و گمان کردند مقاومت متوقف می شود.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: شهید بزرگوار سیدعباس موسوی رضوان الله تعالی علیه را به شهادت رساندند آن هم چه شهادتی،رژیم غاصب اسرائیل او و فرزند و همسرش را مورد اصابت قرار داد و به شهادت رساند،خیال باطل این سگ هار بر این بود که مکتب مقاومت به پایان می رسد،اما شخصیتی مقتدر و رهبری مدبر همچون شهید سیدحسن نصرالله،این مسیر را مدیریت نمود و در سی و دو سال رهبری خود بر حزب الله لبنان،ضربات مهلک و اساسی بسیاری را به رژیم صهیونی وارد ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین عابدیان با بیان اینکه این مسیر با شهادت سیدحسن،همچون شهدای سابق مقاومت پایان نمی پذیرد بلکه برکت خون این شهدا،ثمره اش اتحاد امت اسلام است. افزود: مقام عظمای ولایت،امام خامنه ای حفظه الله تعالی در همین دیدار اخیر شرکت کنندگان در کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با ایشان فرمودند تشکیل امت اسلامی از بزرگترین درس های نبی مکرم اسلام بوده و خواص دنیای اسلام می توانند انگیزه های تشکیل امت اسلامی را تقویت نمایند.

وی تصریح کرد: حوادث اخیر یعنی ترور شهید اسماعیل هنیه و شهید سیدحسن نصرالله،حجت را بر امت اسلام،اعم از شیعه و سنی تمام کرد و آن این است که آمریکایی ها و ریزه خوارانشان خصوصا رژیم منحوس صهیونیستی هم شیعه و هم اهل سنت و به معنای واحد کلمه،جامعه اسلام و مسلمین را دشمن می دانند.

استاد حوزه و دانشگان با طرح این سوال که آیا در چنین موقعیتی وقت اتحاد امت اسلام در برابر دشمن واحد نیست؟این آیاتی که در قرآن کریم،خداوند،کفار را با صراحت دشمن می داند کافی نیست؟ گفت: بحمدلله این اتحاد در حال وقوع هست،مقاومت عراق،یمن،لبنان،فلسطین،ایران همه در مقابل خصم،متحد شده اند و ان شالله به زودی زود شاهد سقوط این سگ هار خواهیم بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha