سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ |۲۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 1, 2024
سالک

حوزه/ عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: شهید سیدحسن نصر الله امت سازی کرد و با آموزشی که به جوانان لبنانی وغیرلبنانی داد و با مجهز نمودن، هدایت و معنویت آنها این کار را انجام داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام احمد سالک در مراسم بزرگداشت شهید سیدحسن نصرالله و فرماندهان محور مقاومت که در جمع طلاب جامعه المصطفی العالمیه اصفهان برگزار شد با اشاره به 30 سال مجاهدت و پیکار شهید سیدحسن نصرالله با عنصر اصلی استکبار جهانی صهیونیست بین المللی اظهار داشت: این شهید در راه جهاد برای خدا توانسته است چند اثر اساسی به جا بگذارد در وهله اول ایجاد یک تشکیلات قدرتمند در بعد معنوی، نیروی انسانی، اندیشه جهانی و تجهیزات متناسب روز، که با انسجام و وحدت درون تشکیلاتی، ارتشی قدرتمند را در منطقه خاورمیانه ایجاد کرد.

وی افزود: این هنر مدیریت و تدبیر و هنر انسانی است که خود را با محتوای اسلام و قرآن تطبیق داده و اثر وضعی آن تمام منطقه و جهان را در پوشش خود قرار داده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان این که با شهادت سید حسن نصرالله و یاران این شهید، جبهه مقاومت لبنان پرتوان تر و با اقتدار در برابر اسراییل ایستاده است گفت: نکته دیگری که پیرامون این شهید وجود دارد آن است که شهید سید حسن نصرالله دوره جوانی را در حوزه های علمیه به سر برد و به تحصیلات علوم و فراگیری فقه آل محمد(ص) و آشنایی با تفسیر قرآن و کلمات اهل بیت(ع) عصمت و طهارت، بار علمی خود را برای پاسخگویی به مسائل شرعی، اخلاقی و شبهات و سوالات در برابر جهان اسلام افزایش داد.

نماینده ادوار مجلس اضافه کرد: این فراز از عمر شریف این شهید بسیار قیمت داشت و در حقیقت یک سرمایه گذاری سنگین شکل داد، لذا طلابی که از خارج برای تحصیل علوم دینی می آیند باید سعی کنند آن گونه در فراگیری علم و اخلاق عمل کنند که زمانی که به منطقه خود بازمی گردند همانند خورشید بدرخشند و مانند پیامبری برای امتی نقش ایفا کنند و در حقیقت اکنون خود را برای آینده جهان اسلام می سازند، بنابراین از فرصت ها استفاده کرده و به حفظ مبانی اسلام بیشتر بپردازید.

حجت‌الاسلام سالک با تاکید بر بهره گیری از این سرمایه برای هدایت جامعه تصریح کرد: اگر خوب هدایت شوید قرآن کریم می فرماید " زادَهُمْ هُدیً " این ما هستیم که قوای مهم و ریشه های اصلی هدایت را تقویت می کنیم " وَ آتاهُمْ تَقْواهُمْ "و از خود، دین و حرکت و انقلاب خود در سایه تقوا مراقبت داشته باشید.

وی افزایش قدرت و توان در میدان مبارزه با استکبار جهانی و شیطان بزرگ را مهم دانست و گفت: امیرمومنان(ع) در خطبه 27 نهج البلاغه نکاتی در خصوص عظمت جهاد و هم چنین در مورد عواقب ترک این فریضه بیان می دارد و می فرماید اگر فردی از روی رغبت جهاد را ترک کند گرفتار هفت بیماری، سختی، ذلت و غارت می شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: امروز ما با دشمنی روبه رو هستیم که بمب های چندتنی و سنگرشکن آمریکای جنایتکار را بر سر مردم غزه، کرانه باختری و لبنان می ریزند و انسان های بی گناه را به خاک و خون می کشند.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به مبنای قرآنی وعده پیروزی بر باطل و استکبار گفت: اگر رهبر معظم انقلاب با قطعیت و حتم می فرماید جبهه مقاومت لبنان و فلسطین پیروز است و اسراییل 25 سال آینده را نخواهد دید، مبنای قرآنی دارد ولذا اگر می خوهیم در این میدان مسلح شویم باید ولایت پذیر و خداباور باشیم.

وی افزود: امیرمومنان(ع) در نامه 27 نهج البلاغه که به محمدبن ابی بکر می نویسد، دو رمز موفقیت را که ما نیز باید آن را داشته باشیم بیان می کند و می فرماید: "با نفس خود مخالفت و از دین خود محافظت کن".

عضو جامعه روحانیت مبارز رمز موفقیت را خودسازی و مبارزه با نفس اماره عنوان کرد و ادامه داد: با این دشمن درون به عنوان جهاد اکبر مبارزه نمایید تا بتوانید در میدان جهاد اصغر حضور پیدا کنید و دشمن دوم نفاق و منافقین و دشمن سوم نیز خصم و سران کفر جهانی هستند.

حجت الاسلام سالک خاطر نشان کرد: خود را برای یک مبارزه سنگین و دشوار آماده کنید، همان گونه که سید حسن نصرالله خود را ساخت، یعنی خود را ندید و خدا را دید و آن را ناظر بر خود دید.

وی اضافه کرد: سید حسن نصرالله می توانست در کاخ های بیروت و لبنان زندگی کند، اما در ضاحیه سکونت کرد و گفت می خواهم در بین مردم باشم و این نکته مهم است زیرا تسلط بر نفس اماره، تسلط بر آمریکا است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر لزوم حاکمیت اسلام در سطح جهان تصریح کرد: افرادی که در جامعه المصطفی در کشور ما تحصیل می کنند خود را برای دفاع از اسلام در سطح جهان آماده کنند، چرا که ما در شرایطی زندگی می کنیم که جابه جایی قدرت با گرایش دین مطرح است و دلیل این ادعا تظاهرات دانشجویان بیش از 200 دانشگاه آمریکا و اروپا علیه اسراییل غاصب و دفاع از طوفان الاقصی است.

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به تنفر بین المللی نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی و رشد و گسترش بیداری ملت ها و نقش آن در جابه جایی قدرت گفت: 30 موضوع در نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و امریکایی وجود دارد و جوانان بلژیک به صورت کتبی به آن پاسخ دادند و 16 میلیون نفر این نامه را مطالعه کردند.

وی اضافه کرد: بیش از 160 آیه در قرآن درباره کلیدواژه بصر وجود دارد، زیرا بصیرت بمبی درون حکومت های استکباری است و این نکته را باید ترویج و تبلیغ کرد و آموزش داد و این نقش آفرینی را در ملت های خود با ارتقاء بصیرت، رقم بزنید.

عضو جامعه روحانیت مبارز به تبیین نقش قدرت زایی برای امت اسلام در جدول حاکمیت جهان، پرداخت و گفت: قدرت در وحدت امت است، لذا این که رهبر معظم انقلاب در هفته وحدت اشاره کردند که اکنون زمانی است که از درگیری مذاهب گذشته ایم و باید به امت سازی توجه کنیم، ریشه در آیات قرآن کریم دارد.

نماینده ادوار مجلس امت سازی را دارای چند شاخصه عنوان کرد و ادامه داد: ایمان، تقوا، بینش، اندیشه بلند، نگاه جهادی به موضوع اداره کشورها، دشمن شناسی، اسلام شناسی، دفاع از دین، شجاعت، ارزش اسلامی و انسانی و مهم تر از همه استحکام وحدت و تقویت بنیان های وحدت از جمله این شاخصه ها است.

وی تاکید کرد: شهید سیدحسن نصر الله امت سازی کرد و با آموزشی که به جوانان لبنانی وغیرلبنانی داد و با مجهز نمودن، هدایت و معنویت آنها این کار را انجام داد.

عضو جامعه روحانیت مبارز تکیه بر عوامل دینی و معنوی را عامل اقتدار، قوت و پیروزی امت اسلام دانست و گفت: این اقتدار و دقت درباره مراکز دشمن قابل دقت است و این تجربه می خواهد و تشخیص و انتخاب در این مسیر بسیار مهم است تا بداند انسان با چه افرادی کار می کند.

حجت‌الاسلام سالک شهید سیدحسن نصرالله را مصداق بارز " رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ " بیان کرد و افزود: امیرمومنان(ع) از تواصل و توازل و از دوری و قطع رابطه پرهیز داده است، چرا که قلب های امت واحده باید به هم نزدیک و تدبیر آنها هماهنگ باشد.

وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی در تمام کشورهای جهان اثر گذاشته و هسته های مقامت شکل گرفته است و آتش زیر خاکستر هستند، در مقابل سران کشورهای عربی همه مرده هستند، زیرا این تعداد جنایت رخ داد اما آنها حتی یک کلمه حرف نزدند و تا این حد وابستگی خود به آمریکا و اسراییل را نشان دادند.

عضو جامعه روحانیت مبارز عنوان کرد: اگر فرماندهان مقاومت را شهید کردند حرکت اسلام و مقاومت متوقف نشده و به همین دلیل رهبر معظم انقلاب فرمودند لبنان پیروز است، زیرا آن ساختار و بنیان مرصوص پابرجا است.

وی با اشاره به لزوم حفظ انسجام درون تشکیلاتی به عنوان سدی پولادین در برابر دشمن گفت: اسلام ، دین تشکیلات و تشکلّات است، هم چنان که قرآن کریم می فرماید " وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا " و این مسائل مبانی اصلی ما در مبارزه است.

کارشناس سیاسی خاطر نشان کرد: باید پایه های خود را حول محور حبل الهی محک کنیم و این رسالت ما است و باید بدانیم سکوت، بی تفاوتی، عقب نشینی و توقف در میدان مبارزه با استکبار ممنوع است و باید با علم فقه، سیاست و فرهنگی دینی و با اقتصاد قوی خود و با انواع تجهیزات روز نظامی در برابر استکبار جهانی بایستیم.

نماینده ادوار مجلس افزود: استکبار جهانی نیز باید یکی از این دو راه را انتخاب کند یا تسلیم اسلام شوند و اگر نشدند زیر چرخ های اسلام و انقلاب نابود می شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha