سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ |۲۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 1, 2024
زطر

حوزه/ مدیرمدرسه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشان با بیان اینکه سید حسن نصرالله نمونه بارز یک طلبه عالم و یک مجتهد مهذب و تربیت یافته حوزه علمیه شیعه بود گفت: این عالم مجاهد ابتدا خود را مسلح به سلاح علم و در ادامه با توجه به آموزه‌های دینی رهبری گروه شیعه در لبنان را برعهده گرفت.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین محمدبداغ آبادی مدیر مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی در مراسم یادبود سید مقاومت شهید عالم و مجتهد حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله که با حضور معاونین حوزه علمیه منطقه کاشان، مدیر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی برگزار شد به نقش روحانیت در مقاومت اشاره کرد و با بیان اینکه حکومتی که پایه هایش بر اساس معنویت ، دین و فقاهت بنا نشود محکوم به نابودی است اظهار داشت : ولایت فقیه نقش اصلی را در تبیین مبانی دینی ، قرآنی ، فلسفه حکومت اسلامی و جامعه در انتظار زمان غیبت دارد.

مدیرمدرسه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشان با تشریح شخصیت این عالم ربانی و مجاهد شهید سید حسن نصرالله گفت: سید حسن نصرالله از آقازاده و مولتی میلیاردرهای لبنانی نبود، سیاست پشتش نبود، بلکه یک طلبه فقیر و حجره نشین حوزه علمیه بود.

وی با بیان اینکه سید حسن نصرالله نمونه بارز یک طلبه عالم و یک مجتهد مهذب و تربیت یافته حوزه علمیه شیعه بود گفت: این عالم مجاهد ابتدا خود را مسلح به سلاح علم و در ادامه با توجه به آموزه‌های دینی رهبری گروه شیعه در لبنان را برعهده گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین محمدبداغ آبادی تصریح کرد : این شهید مجاهد لحظه‌ای استراحت نکرد تا از مسیر اصلی خود یعنی دفاع از مظلومین فاصله نگیرد.

وی بابیان اینکه روحانیت شیعه نقش محوری را در پیروزی مقاومت های منطقه و کشورهای اسلامی داشتند گفت: به خاطر این بود که انگلیس خبیث قبل از انقلاب به فکر زدن امام حسین(ع)، روحانیت شیعه و ولی فقیه به عنوان پایه های اصلی اسلام ،خصوصا اسلام شیعی افتاد.

مدیر مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشان با بیان اینکه روحانی و طلبه باید انگیزه داشته باشد یاد آورشد: طلبه برای استفاده از سلاح علم باید جریان ساز باشد تا بتواند برای منطقه خودش یک سید حسن نصرالله شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدبداغ آبادی با بیان اینکه با تحرک و ایدئولوژی نظامی نمی توان حاکمیت را به دیگران تحمیل کرد گفت: سید حسن نصرالله با اسحله و شمشیر حکومت نکرد بلکه به قلوب مومنین بیعت کرد.

وی با بیان اینکه تحرکی که پشتیبان آن علم و فقاهت نباشد محکوم به فناست ، قرآن و تهذیب نفس را موتور محرکه یک طلبه دانست و گفت : روحانی که تهذیب نفس نداشته باشد صبر ندارد .

مدیر مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشان با بیان اینکه طلاب باید با توجه به زندگی علما و مطالعه سیره این بزرگان مسیر خود را انتخاب نموده و با انگیزه نسبت به یادگیری و نشر معارف دینی تلاش نمایندگفت: طلاب علوم دینی باید در محیط تبلیغی با جریان سازی دینی جوانان را با آموزه‌های جذاب اسلام آشنا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدبداغ آبادی اتلاف وقت برای عموم مردم را امری ناپسند و مذموم و برای طلبه حرام دانست و افزود: طلاب علوم دینی باید از ثانیه ثانیه وقت خود استفاده کنند.

مدیر مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی کاشان تاکید کرد : بر همه مبلغین لازم است ابتدا به علوم روز مسلح شده و از آن برای پیشبرد اهداف دینی استفاده نمایند.

شایان ذکر است در پایان طلاب مدرسه علمیه دارالعلم اسلامی آیت الله اعتمادی با سردادن شعار مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا انزجار خود را از رژیم کودک کش صهیونیستی و امریکای جنایتکار نشان دادند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha