سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ |۲۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 1, 2024
حجت الاسلام والمسلمین  غلامرضا عسکری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عسکری گفت: آبگرم از نظر گردشگری، شهر نمونه است ولی چون زیرساخت های مربوطه را ندارد، میزان بهره مندی از این ظرفیت، بسیار کم است. استاندار های قزوین در دوره های مختلف گفته بودند که اگر گردشگری آبگرم راه بیفتد، اقتصاد استان راه میفتد. این درحالی است که برای حل مشکلات، اقدام خاصی صورت نمی گیرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا عسکری، امام‌ جمعه آبگرم قزوین در گفت و گو با خبرنگار حوزه، با بیان اینکه استان قزوین از نظر درآمدزایی جزو پنج، شش استان اول کشور است، اظهار کرد: این درحالی است که از نظر تخصیص بودجه، قزوین جزو استان های انتهایی کشور است و بر همین اساس، مردم با برخی از مشکلات دست و پنجه نرم می کنند. همین وضعیت در خود استان نیز وجود دارد. به عبارت دیگر، آبگرم جزو محروم ترین شهرهای قزوین در اختصاص و تخصیص بودجه است.

عسکری افزود: بارها این موضوع را با استانداران و فرمانداران و مسئولان مختلف در استان قزوین مطرح کرده ایم که آنها در جواب گفته اند که تخصیص بودجه بر اساس میزان جمعیت است. بنده به آنها گفته ام که شاید این روشِ تخصیص بودجه، بر اساس کار کارشناسی باشد ولی باید محرومیت ها را در نظر بگیرید. وقتی منطقه ای با چندین محرومیت اساسی، دست به گریبان است، نمی شود چون جمعیت آن کم است، بودجه کمتری دریافت کند.

امام‌ جمعه آبگرم یادآور شد: آبگرم از نظر گردشگری، شهر نمونه است ولی چون زیرساخت های مربوطه را ندارد، میزان بهره مندی از این ظرفیت بسیار کم است. استاندارهای قزوین در دوره های مختلف گفته بودند که اگر گردشگری آبگرم راه بیفتد، اقتصاد استان راه میفتد. این درحالی است که برای حل مشکلات، اقدام خاصی صورت نمی گیرد. بنده به استاندار گفتم که افزایش درآمدزایی از طریق گردشگری صرفا با شعار و حرف تحقق نمی یابد، باید اقدام عملی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: ما از مسئولان در دوره های مختلف، تقدیر و تشکر می کنیم ولی گلایه هم داریم. در واقع مردم، گلایه دارند. مردم، نهاد روحانیت و نهاد نماز جمعه را بهترین فرصت برای بیان دردها و رنج ها و آلام خود می دانند، و ما انتقال مشکلات مردم به مدیران را وظیفه خود می دانیم. اگر موضوع تخصیص اندک بودجه را در نماز جمعه مطرح کردیم، بر همین اساس بوده است.

عسکری اظهار کرد: حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی، بسیار بالا است. میزان مشارکت مردم این منطقه در ادوار مختلف انتخابات، قابل توجه بوده است و مردم این مشارکت را وظیفه خود می دانند.؛ در آن سو نیز مسئولان باید خدمت حداکثری به مردم را وظیفه خود بدانند و با کار جهادی و برنامه ریزی حداکثری، برای حل مشکلات آبگرم اقدام کنند.

امام‌ جمعه آبگرم ادامه داد: نبود عدالت در تخصیص بودجه بسیار نگران کننده است. ما بارها در زمینه توجه بیشتر مسئولان به این منطقه مطالبه گری داشته ایم و باز هم خواهیم داشت. واقعا وضعیت موجود و این محرومیت، در شان مردم متدین و انقلابی و ولایت مدار آبگرم نیست. مردم آبگرم، بسیار کم توقع هستند ولی عدم رعایت عدالت در توزیع بودجه، موجب عدم توسعه زیرساخت ها در این منطقه شده است.

وی گفت: یکی از مشکلات، نبود سامانه فاضلاب است. بارها مسئولان به ما برای ساخت تصفیه خانه، وعده داده اند ولی هیچ گاه عملی نشده است. در دولت شهید آیت الله رئیسی، رئیس جمهور عزیز و مردمی، بودجه خوبی برای همین موضوع تصویب شد که با شهادت ایشان، اتفاقی هنوز نیفتاده است. امیدواریم دولت جدید در این زمینه، اقدام خوبی انجام دهد. مشکل دیگر در آبگرم، نبود درمانگاه تخصصی است. در این زمینه نیز بارها قول هایی از سوی مسئولان شنیده ایم که هنوز عملی نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha