سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ |۲۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 1, 2024
12

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مازندران تصریح کرد: حمایت از نخبگان، لازمه حرکت در مسیر رشد و توسعه متوازن کشور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر محمدی لائینی طی سخنانی در مراسم تجلیل از برگزیدگان مازندرانی بنیاد ملی نخبگان که در دانشگاه نوشیروانی بابل برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مجاهد و عالم بزرگ شهید سیدحسن نصرالله ابراز داشت: یاد شهید دانشمند عارف و مجاهد فی سبیل‌الله شهید چمران و دیگر شهدای عرصه علم را که در همه زمینه‌ها اسوه و الگو بوده اند را گرامی می‌داریم و بر این نکته تأکید می کنیم که باید در همه حال قدردان نخبگان و جامعه علمی کشور بود.

وی با اشاره به این که بنیاد ملی نخبگان خودش باید نخبه باشد، افزود: ادارات و دستگاه‌های ما گاه نخبه‌کش و فرار دهنده نخبه هستند در حالی که خودشان باید نخبگانی شوند.

امام جمعه ساری با بیان این که بی شک حمایت از نخبگان، لازمه حرکت در مسیر رشد و توسعه متوازن کشور است، گفت: : نقش نخبگان در توسعه پایدار و رشد جامعه در حوزه‌های مختلف بسیار مهم است، برخی‌ها از هوش و ذکاوت متفاوتی برخوردار هستند که موهبتی طبیعی و خدادادی است، یعنی خداوند در نخبگی افراد نقش دارد، نخبه می‌تواند در چگونگی بهره‌برداری و نگهداری و در اختیار مردم قرار دادن نقش داشته باشد.

وی بیان داشت: قطعاً نخبگان ما نیاز به هم‌افزایی و هم‌راهی دارند، ارتباط نخبگان به یکدیگر و دارا بودن رشد و پویایی متوازن خوب است و رشد نامتوازن هم موجب دردسر می‌شود.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: البته که نخبگان ما دارای آسیب‌هایی هم هستند و سرویس‌های جاسوسی، اطلاعاتی، امنیتی دنیا به سراغ چه کسانی می‌روند و لذا نخبگان ما باید هوشیار و حواسشان جمع باشد تا ضایع نشوند، ضایع شدن خیلی خطرناک است و نیاز به نظارت دارد، بنیاد باید پدری کرده و بصیرت ایجاد کند.

وی همچنین تأکید کرد: به لطف الهی در حال حاضر ما در ۵۰ رشته حداقل جزو چند کشورهای برتر پیشرفته دنیا هستیم و باوجود همه سنگ‌اندازی‌ها این ویژگی نخبگان کشور ماست و حال آن که ما طی صد الی دویست سال اخیر از بخشی از نخبگان سیاسی خائن ضربه‌های زیادی خوردیم، عقب‌ماندگی‌های زیادی به‌وجود آمد البته نخبگان سیاسی خادم هم داشتیم و داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha