سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ |۲۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 1, 2024
حجت‌الاسلام مجتبی امیریان

حوزه/ معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان از برگزاری ۱۶ هزار فعالیت تهذیبی برای طلاب و روحانیون استان اصفهان در سال تحصیلی گذشته خبر داد.

حجت‌الاسلام مجتبی امیریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: معاونت تهذیب و تربیت حوزه علمیه استان اصفهان با ۵۷ عنوان فعالیت تعیین شده در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲، توانسته از مجموع اقدامات انجام‌شده در مدارس علمیه استان و فعالیت‌های متمرکز و ستادی، حدود ۱۶۰۰۰ فعالیت را به ثبت برساند.

وی در تشریح برخی از عناوین فعالیت‌ها بیان کرد: فعالیت‌های این معاونت در واحد قرآن و اخلاق در چندین زمینه در حال پیگیری است. برای مثال، در سال گذشته در بخش هیئت ۷۴۷ مراسم برگزار شد و در بخش مشاوره، که شامل مشاوره‌های استعدادسنجی، دوره انصرافی و خانواده و... می‌باشد، تعداد ۱۹۱۰ ساعت مشاوره ارائه گردید. همچنین در بخش اخلاق، ۴۸۴ جلسه و در بخش قرآن ۱۴۵۲ برنامه انجام شد.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان درباره فعالیت‌های واحد فرهنگی هنری معاونت تصریح کرد: در بخش امور سیاسی، که شامل مباحث ولایت فقیه، جهاد تبیین و تحلیل سیاسی است، ۳۶۰ جلسه برگزار شد. در بخش اردو نیز، برنامه‌ریزی برای ۳۶۰۵ نفر عازم شهرهای مقدس مانند مشهد و قم انجام گرفت و در زمینه امور ورزشی، ۶۰۰۹ فعالیت به ثبت رسید.

وی همچنین اذعان داشت: در بخش هنری، بیش از ۳۱۵۰ نفر از طلاب و خانواده‌های آنان از اکران فیلم‌های سینمایی استقبال کردند که در این راستا بیش از ۹ فیلم در فصل‌های مختلف به نمایش درآمد. در بخش خوشنویسی، بیش از ۷۰ نفر در کلاس‌های خط تحریری و قلم درشت و جشنواره‌های هنری شرکت کردند.

حجت‌الاسلام امیریان با اشاره به سایر فعالیت‌های سال گذشته افزود: بیش از ۲۰۰۰ قطعه بلیت مراکز فرهنگی تفریحی بین طلاب توزیع شد و بیش از ۲۷۳۰ نفر در چهار مسابقه کتابخوانی شرکت کردند.

معاون تهذیب و تربیت حوزه علمیه اصفهان همچنین در مورد همایش‌های انجام شده گفت: دو همایش ویژه ایثارگران با حدود ۶۰۰ نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر، همایش نخبگان فرهنگی با ۳۵۰ نفر و همایش پیاده‌روی خانوادگی طلاب با حضور قریب به ۷۰۰ نفر از خانواده‌های طلاب در سال تحصیلی گذشته برگزار شد.

حجت‌الاسلام امیریان ضمن تقدیر از زحمات همکاران معاونت تهذیب و تربیت در مدارس و مرکز مدیریت، بیان کرد: برخی از فعالیت‌ها در مراکز دیگر مدیریت کشور بصورت مجزا در معاونت امور طلاب و دانش‌آموختگان و دفاتر سیاسی اجتماعی انجام می‌شود، اما در حوزه علمیه اصفهان، این فعالیت‌ها متمرکز در معاونت تهذیب و تربیت انجام می‌شود، که ممکن است منجر به نواقصی در برخی برنامه‌ها گردد. سعی بر این است که این نواقص را ارزیابی و مرتفع نماییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha