چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
مراجع تقلید

حوزه/ حضرت آیات خامنه ای، سیستانی، شبیری، مکارم شیرازی و نوری همدانی نظر خود را پیرامون استفاده از خمس برای کمک به شیعیان لبنان و حزب الله بیان نمودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین وحیدپور، مدیر ستاد ترویج احکام کشور به بیان نظرات مراجع عظام تقلید پیرامون استفاده از خمس برای کمک به لبنان و حزب الله پرداخت که بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت شهادت جمعی از عزیزان و خوبان در سرزمین لبنان به رهبری و قیادت شهید سید حسن نصرالله خدمت همه مؤمنین و مؤمنات داریم.

افراد بسیاری از ما به صورت حضوری و تلفنی سؤال می کنند که آیا می توانیم از وجوهات (خمس) به شیعیان لبنان و مجروحین آنان و حزب الله کمک کنیم؟

که در پاسخ باید بگوییم:

آنچه که ما در این روزها از دفاتر حضرات مراجع عظام تقلید و دفتر مقام معظم رهبری سؤال نموده و پاسخ قطعی گرفتیم این است که:

مقام معظم رهبری نصف سهم امام (نه سهم سادات) را اجازه فرمودند که افراد برای کمک به لبنان و حزب الله استفاده نمایند که همان یک چهارم خمس می شود.

حضرت آیت الله سیستانی یک سوم سهم امام را اجازه داده اند.

حضرت آیت الله شبیری زنجانی یک سوم از سهم امام را اجازه داده اند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی کل سهم امام (نصف خمس) را اجازه داده اند.

و حضرت آیت الله نوری همدانی یک سوم کل خمس را اجازه داده اند.

امیدواریم خدای متعال این شهدای عزیز را با شهدای کربلا محشور نموده و ما را در این راه ثابت قدم بفرماید و بتوانیم کمک های خود را برای این عزیزان داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha