پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
بایدن

حوزه/ جو باید در مصاحبه با خبرنگاران ادعا کرد که از حملۀ اسرائیل به مقرهای هسته‌ای ایران حمایت نمی‌کند ولی تحریم‌های بیشتری علیه ایران وضع خواهد کرد.

به گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، جو بایدن، طی اظهاراتی متناقض، ضمن توصیه به اسرائیل نسبت به اتخاذ واکنش مناسب به حملات موشکی ایران، با حملۀ احتمالی به مقرهای هسته‌ای جهت جلوگیری از گسترش درگیری در منطقه مخالفت کرد.

در همین راستا، سی‌.ان.ان مدعی شد دو تن از سران ارشد آمریکا گفته‌اند: مقامات آمریکایی به‌طور خصوصی سعی نمی‌کنند اسرائیل را نسبت به عدم حمله به ایران متقاعد کنند.

جو بایدن پیش از سوار شدن بر هواپیمای ایرفورس به خبرنگاران گفت: ما با اسرائیل صحبت خواهیم کرد که آن‌ها چه کار کنند اما هر هفت عضو گروه جی۷ هم‌نظر بودند که اسرائیل حق دفاغ و واکنش دارد ولی واکنش باید متناسب باشد.

بایدن با اعلام اینکه تحریم‌های بیشتری علیه ایران وضع خواهد کرد و با نتانیاهو تماس خواهد گرفت، در پاسخ به سؤال خبرنگار که از او پرسید آیا از حملۀ اسرائیل به مقرهای هسته‌ای حمایت می‌کنید، گفت: خیر!

بنابر گزارش رویترز، بایدن در ماه‌های روبه‌پایان ریاست‌جمهوری‌اش، مدت‌هاست با انتقادات شدید از داخل و خارج از کشور در پی حمایت نظامی آمریکا از اسرائیل مواجه شده است که این انتقادها به سمت معاون وی کاملا هریس که نامزد دموکرات‌ها برای انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا هم است نشانه می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha