پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
محمد جواد نظافت

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین نظافت گفت: دشمنان ایران بعد از حمله پیروزمندانه سپاه به اسرائیل غاصب برای مردم ایران پیام دادند؛ این پیام حاوی نفاق و تفرقه در بین مردم ایران اسلامی است لذا باید پاسخ مردم ایران اتحاد وهمبستگی در مقابل دشمن باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، محمد جواد نظافت، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، امروز پنجشنبه ۱۲ مهرماه ، در همایش ارکان صالحین ( راه نصرالله) در تالار تربیت به اهمیت تقوا در همه امور اشاره کرد و اظهار داشت: اگر در امور انقلاب ورود پیدا کنیم به نفع ما نیست امام زمان(ع) راضی نیست همچنین وقتی تقوا و اخلاق را رعایت نکنیم نقص دیگری است که باید آن را اصلاح کنیم .

حجت الاسلام و المسلمین نظافت در ادامه به اهمیت شناخت معیار و شاخص‌ها اشاره کرد و افزود: ما بر اساس اطلاعاتی که داریم متخصص نیستیم که در هر زمینه اظهار نظر کنیم لذا یکی از ویژگی‌های صالحین باید این باشد که بنیان معرفت و آگاهی خود را بالا ببرند.

وی با بیان اینکه برخی از تعلقاتی که داریم وقتی انسان می‌خواهد کاری انجام دهد بر روی تعصبات و تعلقات اثر می‌گذارد در ادامه به اهمیت تقوای سیاسی اشاره کرد و گفت: تقوای سیاسی را از رهبر معظم انقلاب اسلامی یاد بگیریم بسیجی گرفتار هیچ جناحی نیست سرباز انقلاب و سرباز اهل بیت(ع) است توجه بسیجی و صالحین باید به انسجام اجتماعی و وحدت باشد.

استاد عالی حوزه علمیه مشهد در این باره توضیح داد: مراد از وحدت تنها بین شیعه و سنی است بلکه وحدت شیعیان با یکدیگر نیز دارای اهمیت است و باید به آن توجه ویژه کرد .

وی با تاکید بر اینکه در قضیه حمله به اسرائیل همه کشور متعهد شدند به اهمیت انسجام گروه های سیاسی و فرهنگی در برهه های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: دشمنان ایران بعد از حمله پیروزمندانه سپاه به اسرائیل غاصب برای مردم ایران پیام دادند؛ این پیام حاوی نفاق و تفرقه در بین مردم ایران اسلامی است لذا باید پاسخ مردم ایران اتحاد وهمبستگی در مقابل دشمن باشد .

حجت الاسلام والمسلمین نظافت در بخش دیگری از سخنان خودبه خطبه ۲۵ نهج البلاغه اشاره کرد و افزود : در این خطبه عواملی که باعث می‌شود انسان در مقابل دشمن شکست بخورد اشاره دارد نداشتن اتحاد، اطاعت نکردن ، عدم وحدت از جمله عوامل شکست در مقابل دشمن بیان می کند.

وی تصریح کرد: هدف رژیم صهیونیستی ایجاد اختلاف بین مسلمانان است در شرایط فعلی باید به دنبال جذب یار و به دنبال جذب نیرو و مطالبه‌گر باشیم ، در خط رهبری و انقلاب حرکت و اعتماد به رهبر انقلاب داشته باشیم طبق برنامه دین به جلو حرکت کنیم وفادار باشیم و از ایجاد تفرقه پرهیز کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha