پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۳ |۲۹ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 3, 2024
کد خبر: 1189858
۱۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۵
نماز جمعه رهبر انقلاب

حوزه/ همه تلاش های فکری و عملی ما در مبارزه با اسرائیل یک طرف ماجراست که در خطبه ها خواهیم شنید. اما طرف دیگر ماجرا ذل عبودی است که در رکوع و سجود نماز فردا خواهیم دید. نیاز کانونی جبهه مقاومت توجه به حقیقت حی و قیوم است.

خبرگزاری حوزه | آیا نماز جمعه فردا تلاشی برای شکستن فضای رعب است؟ آیا اقدامی در واکنش به تهدید اسرائیل است؟

شاید این نیز باشد اما فقط همین نیست.

اساسا تحلیل هایی که کنش رهبر انقلاب را در سطح یک استراتژیست تقلیل میدهند آزاردهنده است. رهبر انقلاب استراتژیست نیست. او یک ولی الهی است.

ولی الهی مثل یک شطرنج باز که مهره هایی دارد و هر مهره را در وقت لازم حرکت میدهد نیست. ولی الهی با یک فعل خیر کثیر جاری میکند.

علت این چنین ویژگی، شناخت او از نظام آفرینش است. او میداند که اگر منطبق با جریان نظام احسن فعلی صادر شود، در همه وجوه این نظام خود را نمایان میکند. نظام احسن فعل ولی الهی را تبدیل به افعال حسنی میکند.

لازم است در تحلیل رفتار رهبر به مغز و عمق این رفتار اشاره نمود. عمقی که ولی الهی آن را هدف گرفته و در پس آن است که خیرات جاری میشوند. خیرات مثل همین مواردی که این روزها در تحلیل‌ها میشمرند.

راستش را بخواهید این حال منتظر بودنمان در حقیقت انتظار خطبه‌هاست که بفهمیم آقا چگونه صحنه را رهبری میکنند. اما نماز جمعه که فقط خطبه نیست. نماز جمعه نماز هم هست!

در واقع رهبر انقلاب تصمیم دارند در میانه نبرد نمازی در اندازه یک امت اقامه شود.

همه تلاش های فکری و عملی ما در مبارزه با اسرائیل یک طرف ماجراست که در خطبه ها خواهیم شنید. اما طرف دیگر ماجرا ذل عبودی است که در رکوع و سجود نماز فردا خواهیم دید. نیاز کانونی جبهه مقاومت توجه به حقیقت حی و قیوم است.

در واقع نماز جمعه فردا مظهر اذکرالله ذکرا کثیرا است و همه خیرات در پس این ذکر کثیر در میانه مدیریت نبرد است.

حجت‌الاسلام علی محمدی‌راد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha