جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳ |۳۰ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 4, 2024
سوئد

حوزه، در پی رأی ممتنع سوئد به قطعنامۀ سازمان ملل در ماه سپتامبر، فعالان و حامیان فلسطین در پارلمان سوئد که دست خود را به نشانۀ اعتراض به کشتار صهیونیست‌ها به رنگ قرمز (خون) کرده بودند با فریادهایی استنرگارد، وزیر خارجۀ این کشور، را متهم به نسل‌کشی و به سمت وی گوجه و پیاز پرت کردند.

به‌گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، روز پنجشنبه وقتی افرادی در پارلمان شروع به فریاد زدن و پرتاب گوجه و پیاز کردند، ماریا مالمر استنرگارد، وزیر خارجۀ این کشور، از سالن پارلمان پا به فرار گذاشت. به گفتۀ رسانه‌های سوئدی، یک نفر فریاد می‌زد: اسرائیل را مهار کنید و دیگری فریاد می‌زد: بزدل فرار کرد.

گفتنی است سوئد یکی از ۴۳ کشورهایی بود که به قطعنامۀ سازمان ملل در ماه سپتامبر که خواستار پایان اِشغال سرزمین‌های فلسطین توسط رژیم صهیونیستی ظرف مدت یک‌سال بود رأی ممتنع داد؛ ۱۲۴ کشور به این قطعنامه رأی موافق و ۱۴ کشور هم مخالف آن بودند.

مناظرۀ پنجشنبۀ پارلمان پس از اینکه استنرگاد به پرسشی دربارۀ وضعیت فلسطین در خاورمیانه پاسخ داد، به جنجال کشیده شد و معترضانی که به آنجا راه پیدا کرده بودند با فریادهایشان وزیر امورخارجۀ سوئد را به نسل‌کشی متهم کردند.

در همین راستا، یکی از اعضای پارلمان خبر از دستگیری سه تن از معترضان و فعالان خبر داد که قبل از ورود به پارلمان دست‌های خود را به‌نشانۀ اعتراض به رنگ خون کرده بودند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha