یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ |۲ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 6, 2024
افتتاح

حوزه / با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری ، دادستان مرکز قزوین و جمعی از مسئولان، دادگاه های صلح مرکز استان قزوین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، امروز با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز قزوین و جمعی از مسوولان، دادگاه های صلح مرکز استان قزوین افتتاح شد.

محمد باقر الفت، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، در آیین افتتاح دادگاه‌های صلح مرکز استان قزوین گفت: هدف ذاتی از تشکیل دادگاه‌های صلح نظم دادن و انضباط بخشی در کارها و اجرای احکام در شورای حل اختلاف بود که امیدواریم با راه‌اندازی این دادگاه‌ها و تزریق نیروی قضایی ماهر و با تجربه سرعت رسیدگی به پرونده‌ها کاهش چشمگیری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه دادگاه صلح مصالحه میان طرفین دعوا نیست، بلکه در این دادگاه قضات مجرب و توانمند در مسائل حقوقی، کیفری و خانواده بکار گرفته خواهند شد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه ادامه داد: شوراهای حل اختلاف کماکان با همان اهتمام گذشته و البته بیشتر از گذشته به کار خود ادامه خواهد داد.

وی بر ضرورت فرهنگ‌سازی نهاد دادگاه‌های صلح را ابتدا برای خود همکاران دادگستری‌ها و بعد برای آگاهی مردم تاکید کرد و گفت: در این خصوص اطلاع‌رسانی دقیقی از قانون و وظایف دادگاه‌های صلح برای آگاهی جامعه مورد اهتمام قرار گیرد.

حجت‌الاسلام مصطفوی نیا، رئیس کل دادگستری استان قزوین، همچنین در آیین افتتاح دادگاه‌های صلح مرکز استان قزوین، بیان کرد: بر اساس هدف گذاری صورت گرفته باید ۲۸ شعبه دادگاه صلح در سطح استان ایجاد شود که ۱۳ شعبه در مرکز استان و ۱۵ شعبه در شهرستان‌ها و بخش‌ها مستقر خواهد شد.

مدیر کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز با حضور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه ۷ شعبه از دادگاه‌های صلح مرکز استان در ساختمان شورای حل اختلاف استان قزوین به بهره‌برداری رسید و ۴ شعبه در محاکم خانواده و حقوقی دادگستری شهرستان قزوین و دو شعبه نیز در محاکم کیفری دادگستری کل استان قزوین راه اندازی خواهد شد.

وی اظهار کرد: تاکنون دو شعبه دادگاه صلح در شهرستان آبیک و بویین زهرا افتتاح شده و مابقی شعبات نیز به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

دادگاه های صلح مرکز استان قزوین افتتاح شد + عکس

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha