جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
ثصی

حوزه / با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اصفهان و جمعی از مسئولان پانزدهمین دادگاه صلح استان اصفهان در آران و بیدگل افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اصفهان و فرماندار، رئیس دادگستری، قضات و جمعی از مسئولان پانزدهمین دادگاه صلح استان اصفهان در شهرستان آران و بیدگل افتتاح شد.

مرادی معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اصفهان در این مراسم با بیان اینکه براساس قانون شورای حل اختلاف مصوب سال ۱۴۰۲ قوه قضاییه، پانزدهمین دادگاه صلح استان اصفهان درآران و بیدگل افتتاح شد.

وی هدف اصلی از تشکیل دادگاه‌های صلح را تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها، کاهش هزینه‌های دادرسی و افزایش صلح و سازش دانست و افزود: صلح و سازش در شهرستان آران و بیدگل نسبت به سایر شهرهای استان اصفهان میزان قابل قبولی است، به طوری که بیش از۴۰ درصد پرونده‌های حوزه قضایی با همکاری کارکنان شورای حل اختلاف این شهرستان منتهی به صلح و سازش شده که نشان دهنده این است که مردم این شهرستان اهل گذشت و صلح هستند.

رئیس شورای حل اختلاف استان اصفهان، با بیان اینکه علاوه بر افتتاح دادگاه صلح آران و بیدگل امروز چهاردهمین دادگاه صلح استان اصفهان نیز در شهرستان کاشان افتتاح شد، ابراز کرد: تاکنون بیش از ۷۰ درصد دادگاه‌های صلح حوزه‌های قضایی استان اصفهان افتتاح شده و پیش بینی می‌شود تا پایان آذرماه سال جاری کلیه حوزه‌های قضایی استان دارای دادگاه صلح شوند.

مرادی رسیدگی به دعاوی مالی تا نصاب صد میلیون تومان را در صلاحیت دادگاه صلح براساس ماده ۱۲ قانون شورای حل اختلاف دانست و اظهار کرد: دعاوی تصرف عدوانی، انحصار وارثت، پرونده‌های تصادفات، حوادث کار و جرایم تعزیری درجه ۷ و ۸ در صلاحیت رسیدگی دادگاه صلح می‌باشد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اصفهان رای دادگاه‌های صلح تا نصاب ۵۰ میلیون تومان را قطعی دانست و تأکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم اگر ارزش واقعی خواسته‌هایشان بیش از ۵۰ میلیون تومان هست، حتما بیش از این مبلغ درخواست شود تا چنانچه اگر دادگاه صلح رای صادر کرد و تمایل به تجدید نظرخواهی داشتند این رای قابل تجدیدنظر در مرکز استان باشد.

شایان ذکراست در ابتدای این مراسم پس از سخنرانی فرماندار و رئیس دادگستری شهرستان آران و بیدگل از تعدادی از اعضای شورای حل اختلاف شهرستان آران وبیدگل تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام. /

پانزدهمین دادگاه صلح استان اصفهان در آران وبیدگل افتتاح شد

پانزدهمین دادگاه صلح استان اصفهان در آران وبیدگل افتتاح شد

پانزدهمین دادگاه صلح استان اصفهان در آران وبیدگل افتتاح شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha