دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ |۳ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 7, 2024
تصاویر/ نشست تحلیلی و پژوهشی «اکتبر»  در مشهد برگزار شد

حوزه/ حجت الاسلام حسینی مزاری در نشست تحلیلی وقایع مهم ماه اکتبر گفت: وعده صادق و موشک باران اسرائیل توسط جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین اتفاقات است همچنین تغییر و تحولی که حقیقتاً در سطح دنیا شگفت‌ساز شد ایران اسلامی با عملیات وعده صادق ۲ قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را که مدعی بزرگترین قدرت جهان را دارد و دارای حامیان قدرتمندی است را بر هم زد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام سید عیسی حسینی مزاری، رئیس مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان، شامگاه یکشنبه ۱۵ مهرماه در نشست تحلیلی پژوهشی اکتبر، ماه تحولات سرنوشت ساز اظهار داشت: در این ماه وعده صادق و موشک باران اسرائیل توسط جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین اتفاقات است همچنین تغییر و تحولی که حقیقتاً در سطح دنیا شگفت‌ساز شد ایران اسلامی با عملیات وعده صادق ۲ قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را که مدعی بزرگترین قدرت جهان را دارند و دارای حامیان قدرتمندی است را بر هم زد.

وی افزود: حضور مقام معظم رهبری در نماز جمعه علی رغم تهدید های اسرائیل، همچنین سفرهای رئیس جمهور، وزیر خارجه بعد از عملیات صادق ۲ در مقابل تهدید های رژیم صهیونیستی و حمله موشکی ایران به اسرائیل غاصب، دنیا را شگفت زده کرد.

حجت الاسلام حسینی مزاری مهمترین محور مقاومت جمهوری اسلامی ایران به رهبری امام خامنه ای بیان کرد و افزود: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با قاطعیت از برادران و خواهران اهل سنت خود این گونه حمایت می‌کند و این گونه دفاع برای جهان اسلام پیام مهمی دارد که شعار شیعه وقتی از وحدت و تقریب سخن می گوید امام خامنه ای این گونه مسیر را ادامه می دهند و این فرهنگ را توسعه و ترویج می دهند.

وی خاطر نشان کرد: براساس دستور قرآن، روایات اهل بیت (علیهم السلام) بایستی در اسلام وحدت وجود داشته باشد باید مسلمانان از یکدیگر حمایت کنند امام خمینی (ره) اندیشه وحدت را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی احیا کردند و یکی از برکات وحدت حمایت از قدس و فلسطین است.

رئیس مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان افغانستان در ادامه هفتم اکتبر سالگرد طوفان الاقصی اشاره کرد و افزود: حملات حماس و جهاد اسلامی علیه اسرائیل شگفتی خیلی بزرگی بود این حرکت فلسطینی ها روح تازه ای به جهان اسلام دمید و زمینه‌های انسجام و اقتدار جهان اسلام را فراهم کرد در حالی که زمینه‌های فروپاشی و ضربه زدن به رژیم منحوس اسرائیل و حامیانش بیشتر ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه امروز نفرت و محکومیت جنایت های اسرائیل تا قلب آمریکا در دانشگاه های و مراکزی آموزشی آن گسترده شده است، افزود: امروز رژیم اشغالگر و غاصب اسرائیل به عنوان یک حکومت بسیار منفور و کودکش مطرح است و بازتاب این نگاه در مجمع عمومی سازمان ملل قابل توجه است زمان سخنرانی نتانیاهو بیشترین جمعیت حاضر سالن را ترک کردند.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود به تجاوز آمریکا به افغانستان از ۲۴ سال پیش در هفتم اکتبر اشاره کرد و ادامه داد: ۲۰ سال افغانستان در اشغال آمریکا و اطرافیان و هم پیمانان آمریکا بود و طی این ۲۰ سال ضربات بسیار مهلکی بر پیکره مردم و جامعه افغانستان وارد شد.

حجت الاسلام حسینی مزاری خاطر نشان کرد : علما، نخبگان و دانشگاهیان در سطوح مختلف در برابر آمریکایی جهادو مبارزه کردند طبعا در سنگر نظامی، فرهنگی و رسانه ای علیه آمریکایی‌ها در افغانستان جنگ جدی شد تا اینکه آمریکایی‌ها مجبور به فرار از افغانستان شدند.

وی تأکید کرد: جنایتی که آمریکا در طول این ۲۰ سال در افغانستان مرتکب شد بسیار سنگین بود که در ابعاد نظامی ، فرهنگی و اجتماعی و خانواده مشکلات متعددی را به وجود آورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha