جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
اسرائیل

حوزه/ به‌مناسبت سالگرد هفتم اکتبر، یک‌ساله شدن جنایت وحشیانۀ اخیر رژِیم صهیونیستی در غزه، گزارشی که هزینه‌های نظامی آمریکا را رصد می‌کند، از شکسته شدن رکورد کمک‌های نظامی هنگفت این کشور به رژیم صهیونیستی خبر داد.

به‌گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، براساس گزارشی که هزینه‌های نظامی آمریکا را بررسی می‌کند، ایالات متحده دست‌کم ۲۲ میلیارد دلار در راستای کمک نظامی به رژیم صهیونیستی و مدیریت درگیری‌های جانبی ناشی از جنگ غزه هزینه کرده است.

ایالات متحده از هفتم اکتبر پارسال، به‌تنهایی ۱۷.۹ میلیارد دلار کمک نظامی به رژیم صهیونیستی کرده است که با احتساب تورم هم، بالاترین میزان کمک نظامی در تاریخ، بین آمریکا و اسرائیل حساب می‌شود.

دولت بایدن، علیرغم مخالفت برخی از مقامات و سران آمریکا و گروه‌های حقوق بشری نسبت به حملات اسرائیل به غیرنظامیان در غزه و اکنون در کرانه باختری و لبنان، همواره از اکتبر ۲۰۲۳ تعهد داده که بدون قید و شرط از اسرائیل حمایت کند و تأمین تسلیحات نظامی آن را تضمین کند.

رقم فوق به‌مراتب بیشتر از کمک نظامی ایالات متحدۀ آمریکا به متحدش در جنگ ۱۹۷۳ اعراب و اسرائیل بوده است.

همچنین جهت مقایسه، این رقم تقریباً چهار برابر مقدار کمکی است که اسرائیل در دهۀ ۱۹۸۰ طی جنگ با سازمان آزادی بخش فلسطین در لبنان، اشغال هجده‌سالۀ آن کشور و جنگ سال ۲۰۰۶ با حزب‌الله دریافت کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha