جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
حجت الاسلام سید صادق میرشفیعی

حوزه/ سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به عظمت شأن امام زادکانی همچون حضرت معصومه(س)، حضرت احمد بن موسی(ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)گفت: بزرگ‌ترین خسارت انسان بی‌معرفتی نسبت به خداوند و اهل‌بیت (ع) و تنها راه نجات کسب معرفت واقعی نسبت به این ذوات مقدس است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید صادق میرشفیعی شب گذشته طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار داشت: در بین امامزادگان افرادی وجود دارند که نسبت به سایر امامزادگان دارای برتری‌هایی هستند به همین خاطر امامزادگان همگی در یک سطح نیستند.

وی با اشاره به نقش والدین و خاندان در تربیت نسل و شخصیت فرزندان، گفت: انتساب به رسول گرامی اسلامی در عالم هستی باعث افتخار است و تمام اهل‌بیت (ع) از اینکه جزو ابنا الرسول بودند افتخار می‌نمودند به همین خاطر خداوند در نسل و ذریه پیامبر(ص) برکت خاصی قرار داده است.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: شجره طیبه بی‌نظیر رسول گرامی اسلام قابل‌انکار نیست و خداوند بالاتر از این نسل بابرکت هیچ نسلی خلق نکرده است.

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: آخرین و کامل‌ترین جوهر وجودی در خلقت رسول گرامی اسلام به کار گرفته شده است و تا قیامت چنین خلقت عظیمی به وجود نخواهد آمد.

وی یادآور شد: امامزادگان نیز منتسب به این خاندان هستند و جناب حضرت عبدالعظیم حسنی از نوادگان امام مجتبی علیه‌السلام هستند و زمینه برای رسیدن کمالات ایشان فراهم بود.

این کارشناس مذهبی در ادامه گفت: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها منتسب به خاندان عصمت و طهارت هستند و دارای برتری‌های خاصی نسبت به سایر امامزادگان هستند.

وی افزود: حضرت زینب سلام‌الله‌علیها مایه عزت والدین و مایه عزت اسلام هستند که این امامزاده نیز ویژگی‌هایی دارند که بی‌نظیر است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرشفیعی خاطرنشان کرد: خداوند برای خلقت خاندان عصمت و طهارت شرایط ویژه در نظر گرفته است و خلقت حضرات معصومین با انسان‌های معمولی فرق می‌کند چراکه انبیا و اولیا الهی از نور عظمت خداوند خلق شده‌اند.

وی تأکید کرد: بزرگ‌ترین خسارت انسان بی‌معرفتی نسبت به خداوند و اهل‌بیت (ع) است و تنها راه نجات انسان کسب معرفت واقعی نسبت به خداوند، رسول خدا و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرشفیعی یادآور شد: یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد امام زادگان محیط خاص تربیتی این حضرات بوده است چراکه معلم و مربی نقش بسیار مهمی در شخصیت انسان دارد.

وی افزود: حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها مجموعاً ۲۶ سال در محضر امام موسی بن جعفرعلیه السلام و امام رضا علیه‌السلام بودند و در کنار دو امام پرورش یافتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha