جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
شاه عبدالعظیم حسنی

حوزه / حجت الاسلام صالحیان گفت: ولایتمداری نباید لفظی باشد، بلکه باید مانند حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) سیره و روش خود را با امام معصوم هماهنگ کنیم.

حجت الاسلام محمد رضا صالحیان کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اصفهان، در رابطه با مهم‌ترین ویژگی و شاخصه‌هایی که در حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) وجود دارد، اظهار داشت: شاخص‌ترین و مهمترین ویژگی که در زندگی عبدالعظیم حسنی (ع) بود این بود که دائما، عقیده، دین، رفتار و مکتب خود را به امام زمان (عج) عرضه می‌کرد و از درستی رفتار و کردار خود به نسبت عدل و معاد و توحید الهی سوال می‌کرد، این خصلت او را یک انسان الهی کرد و به چنان مقاماتی رساند که زیارت او را برابر با زیارت امام حسین(ع) دانستند.

وی افزود: اکنون ما درسی که می‌توانیم از ایشان بگیریم این است که دائم خود را چکاپ دینی و معنوی کنیم، همانند اینکه برای جسم‌مان به چکاپ نیاز داریم و لذا باید دائم فکر و عقیده و کردارمان را مورد سنجش قرار دهیم و با خط کش و میزان امام معصوم(ع) بسنجیم و کم و زیادها را درست کنیم.

حجت الاسلام صالحیان خاطرنشان کرد: در حال حاضر که امام معصوم(ع) نیست در سیاست باید با ولایت مطلقه فقیه خود را هماهنگ کنیم، در مباحث شرعی و شریعت دین، با مراجع تقلید و در معنویت با انسان‌های والایی چون آیت الله بهجت و آیت الله ناصری معنویت خود را تنظیم کنیم.

مسئول سابق دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اصفهان، با اشاره به جایگاه و اهمیت ولایت پذیری، بیان کرد: ولایت پذیری لفظی اثری ندارد، وقتی پای آزمایش به میان می‌آید اینها دیندار نیستند، مانند فرمایش امام حسین(ع) که فرمودند، «همانا مردمان بنده دنیایند و دین لقلقه زبان آنهاست و هر جا منافعشان به وسیله دین بیشتر تأمین شود، زبان می‌چرخانند و چون به بلا آزموده شوند آنگاه دین داران اندکند».

وی با تأکید بر اینکه ولایتی و ولایتمدار بودن نباید سطحی باشد، تصریح کرد: شاخصه مهم زندگی حضرت عبدالعظیم(ع) این بود که سیره و روش خود را با امام معصوم هماهنگ می‌کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha