جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
الشيخ علي الخطيب

حوزه/ نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، گفت: یک سال تمام از طوفان الاقصی می گذرد و رژیم صهیونیستی از کشتار، ویرانی، نسل کشی و آوارگی سیر نشده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت یکمین سالگرد عملیات طوفان الاقصی، شیخ علی الخطیب نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، بیانیه ای صادر کرد و در این بیانیه گفت: یک سال تمام از طوفان الاقصی می گذرد و رژیم صهیونیستی از کشتار، ویرانی، نسل کشی و آوارگی سیر نشده است و فکر می کند این آخرین جنگی است که در این منطقه به راه می اندازد. با علم به اینکه این منطقه با حضور او در آنجا و در چارچوب این ذهنیت جنایتکارانه پایدار نخواهد بود.

وی افزود: دیگر بر کسی پوشیده نیست که اسرائیل در حال طولانی کردن جنگ است؛ زیرا به هیچ یک از اهدافی که مطرح کرده بود نرسید. نه مقاومت فلسطین را در غزه و کرانه باختری از بین برد، نه ربوده شدگان را پس گرفت، نه فلسطینی ها را از غزه آواره کرد و در نواری که همچنان مقاومت می کند و هر روز به دشمن خسارات وارد می کند، به حکم نهایی نرسید.

شیخ الخطیب ادامه داد: فقط اسرائیل توانست خانه ها را از بین ببرد و مردم از جمله کودکان، زنان و سالمندان را بدون بازدارندگی به شهادت برساند.

وی تصریح کرد: اینجاست که دشمن جنگ خود را به لبنان منتقل می‌کند و اقداماتی را که در غزه انجام می‌دهد، اینجا هم انجام می‌دهد، اما نتوانست بازوی مقاومتی را که هنوز مقاومت می‌کند شکست دهد و با وجود اقدام این رژیم در ترور دبیرکل، شهید سعید، سید حسن نصرالله و برخی از رهبران حزب الله و ادعای وی در مورد تخریب توان نظامی آن، مقاومت از عبور آن از مرز جنوبی جلوگیری کند.

نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان گفت: جامعه بین‌الملل که درمانده یا با رژیم صهیونیستی توطئه می‌کند، بیشترین میزان بر هم زدن امنیت و ثبات جهانی را ثبت کرده و می‌کند و بهای آن را خواهد پرداخت.

وی در ادامه گفت: اگر حمایت مردم عراق، یمن و جمهوری اسلامی ایران نبود، حمایتی وجود نداشت و متأسفانه جهان عرب و اسلام در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی در برابر فلسطینی ها و لبنانی ها به مسئولیت خود عمل نکردند.

شیخ الخطیب گفت: تجاوزات اسرائیل به هر قیمتی که شده به اهداف خود نرسیده و نخواهد رسید و مقاومت تا زمانی که به خود آمده و تن به آتش بس ندهد و تا زمانی که سرزمین ربوده شده ما بازگردانده شود، ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: لبنان از فلسطین و مردم آن غافل نشده است. لبنان در یک سال گذشته ثابت کرد که به مسئولیت خود عمل کرده و با وجود هزینه های سنگینی که مردم ما پرداخته و می پردازند، مقاومتش به تعهداتش عمل کرده است.

نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان اشاره کرد: از مجامع بین‌المللی می‌خواهیم حداکثر فشار را بر دشمن صهیونیستی اعمال کنند تا تیم‌های دفاع غیرنظامی و سازمان‌های بهداشتی بتوانند به وظیفه خود در آواربرداری و یافتن شهدایی که در نتیجه حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به شهادت رسیدند، عمل کنند.

شیخ الخطیب در پایان گفت: جنبش آوارگی که لبنان شاهد آن است، توجه و مراقبت بیشتر دولت لبنان و نیروهای فعال، از نظر اجتماعی و بشردوستانه و آنهایی که توانمند هستند را می طلبد تا بتوانند در سرزمین خود عزتمند و عزیز باشند. در این زمینه از همه کسانی که دست یاری به سوی آوارگان دراز کردند تشکر می کنیم و به ویژه از عراق، ایران، حضرت آیت الله سیستانی و عتبات عالیات تشکر می کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha