جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
خراسان جنوبی

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی از راه‌اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات استان خبر داد و گفت: بخش عظیمی از امر به معروف و نهی از منکر با توجه به عرصه جنگ شناختی و نرم دشمن بر دوش رسانه‌ها قرار دارد

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام قاسم شهریاری، در نشست خبری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر اینکه یک واجب دینی بوده، یک دستورالعمل قانونی است، اظهار کرد: بر اساس اصل هشتم قانون اساسی یک تکلیف برای جامعه در عرصه مردمی، نخبگان و اداری است.

وی با بیان اینکه بزرگترین معروف، توجه به امر واجبات دین و در این عرصه دفاع از نظام و بزرگترین منکر آسیب‌زدن به نظام و آگاه نبودن از برنامه‌های دشمن است که همه ما وظیفه داریم در این زمینه فعالیت ویژه داشته باشیم، افزود: جلوگیری از ترک فعل مدیران و مسئولان، تسهیل امور مردم، سالم‌سازی فضای اداری، رفع تبعیض و مقابله با منکرهایی مثل رشوه و فساد در شوراهای امر به معروف و نهی از منکر نظام اداری رصد، پیگیری و رفع می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: ثمرات اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر هم برای فرد و هم برای جامعه مهم است، لذا تکلیف فردی و اجتماعی به حساب می‌آید و ستاد در سه عرصه مردمی، نخبگانی، مسئولان و دستگاه‌های اجرایی دستورالعمل و برنامه دارد. امر به معروف و نهی از منکر را تکلیف اجتماعی، دینی و قانونی می‌دانیم و بر اساس قاموس دین هر اتفاقی که در جامعه رخ دهد همه باید احساس تکلیف کنیم.

وی با اشاره به شعار «بی تفاوت نباشیم» در ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: هرگاه رفتار خوبی در جامعه ببینیم تشویق و در صورت ترک فعل وظیفه برخورد با افراد را داریم که گام نخست تذکر لسانی است. امروز بخش عظیمی از امر به معروف و نهی از منکر با توجه به عرصه جنگ شناختی و نرم دشمن بر دوش رسانه‌ها قرار دارد. رسانه‌ها می‌توانند برای تحقق مطالبات مردمی به ستاد امر به معروف و نهی از منکر کمک کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان جنوبی با بیان اینکه حرکت اقتدارآفرین نیروهای مسلح بار دیگر اقتدار سرزمین ایران اسلامی را به رخ دشمنان کشید، تصریح کرد: ارزشمندتر از آن حرکت اقتدار آفرین نماز جمعه با حضور مقام معظم رهبری بود که می‌توان از آن به عنوان وعده صادق سه یاد کرد. در عرصه اجتماع باید از تشکل‌های مردمی، رابطان و ضابطان در حوزه‌های مختلف کمک گرفته شود تا مشکلات جامعه به حداقل برسد یا رفع شود.

حجت‌الاسلام شهریاری با بیان اینکه در عرصه دیوان و اداری قرار بر این است ارکان ستاد که به عنوان پشتوانه کار و اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر ادارات فعال هستند، موضوعات مختلف از جمله ترک فعل‌ها را رصد، کنترل و در صورت نیاز هدایتگری کنند، افزود: از خبرنگاران و رسانه‌های استان انتظار داریم معین و یار ستاد شوند تا این تکلیف دینی، واجب و سنگین به درستی و به نفع مردم جامعه انجام شود.

وی از راه‌اندازی تشکل‌های مردمی در این حوزه خبر داد و گفت: مطالبه‌گری باید در چارچوب قانون باشد در این صورت مورد حمایت ستاد خواهد بود و در عرصه نخبگان هم برای ترویج فریضتین اقداماتی از قبیل انجام پژوهش‌ها، نشست نخبگان، راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و ‌حمایت از مقالات را در دستور کار داریم.

حجت‌الاسلام شهریاری با اشاره به راه‌اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات گفت: این شوراها نسبت به رصد، نظارت و هدایت‌گری مدیران و کارکنان برای جلوگیری از ترک فعل‌ها اقدام می‌کنند. فرهنگ سازی و آموزش نخستین وظیفه این ستاد است. عده‌ای به موضوع امر به معروف و نهی از منکر ورود نمی‌کنند و معتقدند خطر دارد در حالی که قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر تدوین شده و از این افراد حمایت و پشتیبانی قضایی می‌کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان جنوبی اضافه کرد: سازماندهی تشکل‌های مردمی و گروه‌های مطالبه‌گری، تقویت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات، آسیب شناسی، ریشه یابی علل ترک فعل و معروف از دیگر وظایف این ستاد است که برای هر بخش برنامه و دستورالعمل داریم. برای پویایی ستاد در استان پذیرای نظرات، پیشنهادات و انتقادات رسانه‌ها هستیم و امیدواریم یار و کمک کار ما باشید تا استان به برکت اصالت قوی که دارد از آسیب‌های مختلف در امان بماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha