جمعه ۲۰ مهر ۱۴۰۳ |۷ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 11, 2024
4

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مازندران تصریح کرد: تبیین و روشنگری در ساختار جامعه از رسالت های هیئات مذهبی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار، طی سخنانی در نشست رؤسای شورای مداحان، هیئات و روضه‌های بانوان استان مازندران با تاکید بر این نکته که مازندران در صدر استان‌های دارای آئین‌های سنتی عزاداری است، اظهار داشت: مجالس و محافل دینی محبوب از دیدگاه ائمه اطهار علیهم السلام، مجالس و محافلی است که در آن یاد و ذکری از معارف اهل بیت خاندان عصمت و طهارت گفته شود.

وی هیأت مذهبی را خاستگاه نشر و احیای معارف اهل بیت علیهم السلام معرفی کرد و افزود: هیأت مذهبی خاستگاه جمع‌های مؤمنانه ای است که اتفاقات بابرکتی را به همراه داشته و به تقویت جبهه حق و جریان ولایت خواهد انجامید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مازندران در ادامه با اشاره به شکل گیری شورای مداحان، هیأت و روضه‌های بیان داشت: پیگیری خط محتوایی جبهه انقلاب، تلاش مجاهدانه در میدان به منظور تبیین و روشنگری، جریان سازی در تشکل‌های مردمی، تنوع بخشی به کارکردهای هیئت مذهبی، شناسایی رصد و ارزیابی برنامه‌های و فعالیت‌های حوزه تشکل‌های دینی مردمی را مهم‌ترین کارکردها و از جمله وظایف این شورا است.

حجت الاسلام درخشنده، معاون امور فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در ادامه بیان داشت: رهبر معظم انقلاب با نگاه به نقش و جایگاه هیئت مذهبی، وظیفه تبیین و روشنگری را به این نهاد مهم در ساختار اجتماعی جامعه واگذار کرده است.

وی با اشاره به حساسیت اوضاع کنونی منطقه و به اوج رسیدن تحرکات جبهه حق و جبهه باطل و رویارویی این دو جبهه در مقابل یکدیگر، لبیک به ندای امام جامعه را در یاری رساندن به مظلومان و ستمدیدگان از کشور فلسطین و لبنان را یکی از وظایف مهم تشکل‌های مردمی به ویژه هیئت مذهبی خواند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha