یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
امام جمعه سیراف

حوزه/ حجت‌الاسلام عاشوری گفت: روز حماسه افتخار آفرین وعده صادق ۲ و همچنین روز حماسه نماز جمعه نصر در ۱۳ مهرماه از جمله روزهایی است که به عنوان ایام الله می‌تواند در تقویم انقلاب اسلامی ثبت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام صادق عاشوری خطیب جمعه بخش سیراف در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به کلام‌ نورانی امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: کسی که نام شیعه دارد ولی اوصاف واقعی شیعه را دارا نباشد، شیعه نیست.

وی افزود: شیعه واقعی همچون رهبران دینی خویش در نهضت خدمت رسانی به مردم و عمل به دستورات الهی کوشا و فعال است.

حجت‌الاسلام عاشوری، به اضافه شدن دو روز به ایام الله در تقویم انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: روز حماسه افتخار آفرین وعده صادق ۲ و همچنین روز حماسه نماز جمعه نصر در ۱۳ مهرماه از جمله روزهایی است که انسان با یادآوری آن به یاد خدا و تفضل و رحمت گسترده او می‌افتد.

امام جمعه بخش سیراف، به دو محور اصلی خطبه عربی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: امتداد برکت وجودی شهید نصرالله تا تحقق آرمان نابودی اسرائیل خبیث و همچنین حتمیت نابودی اسرائیل با امتداد جبهه مقاومت از محورهای اصلی خطبه عربی جمعه نصر بود.

وی خاطرنشان کرد: از درس‌های بزرگ پیامبر اسلام(ص) تشکیل امت اسلامی است.

حجت الاسلام عاشوری ابراز کرد: بیشترین تلاش و همت امامان انقلاب نیز در زمینه امت سازی بوده که خون پاک شهید سیدحسن نصرالله از این ظرفیت بلند یعنی تشکیل امت اسلامی در داخل کشور و بین دولت‌های اسلامی برخوردار است.

امام جمعه سیراف، تربیت را مقدس‌ترین شأن خداوند خواند و اظهار کرد: پیوند اولیا و مربیان می‌تواند ضلع سوم و مکمل داشته باشد و آن مسجد است که مسئولیت خطیر کودکان و نوجوانان و جوانان را به دوش بکشند.

حجت‌الاسلام عاشوری، حضرت معصومه(س) را با صفاتی چون عالمه، محدثه، طاهره و حمیده توصیف کرد و گفت: آن حضرت در میان معصومین(ع) از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha