یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
استاندار گلستان

حوزه/ استاندار گلستان تصریح کرد: یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد، تلاش مسئولان در جهت توسعه اقتصاد دریامحور است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، علی‌محمد زنگانه، طی سخنانی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان ابراز داشت: در صدور مجوزهای کسب و کار و سرمایه‌گذاری حتی در صورت وجود ضعف‌های قانونی، باید فرایندهای مشاوره‌ای برای فرد متقاضی در نظر گرفته شود تا افراد مایل به سرمایه‌گذاری برای درخواست و صدور مجوز کسب و کار دچار چالش نشود.

وی افزود: بخش قابل توجهی از مراجعه مردمی در روزهای سه‌شنبه مربوط به سرمایه‌گذارانی است که به دلیل توجیه نبودن و بهره‌مند نشدن از مشاوره درست، دچار مشکلات اساسی شدند و سرمایه‌گذاری آنها با شکست مواجه شده است.

استاندار گلستان همچنین به تعداد پایین مجوزهای کسب و کار بخش گردشگری در گلستان اشاره کرد و گفت: باید موانع و محدودیت‌هایی که موجب شده مزیت گردشگری گلستان در صدور مجوزهای کسب و کار نادیده گرفته شود، از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بررسی، احصاء و برای آن راهکار اتخاذ شود.

وی با بیان این که اقتصاد دریامحور مورد تاکید جدی رهبر معظم انقلاب است، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید گفت که حوزه گردشگری دریامحور در استان گلستان مغفول مانده و تعداد پروژه‌های افتتاحی در این بخش قابل‌توجه نیست، ضمن آن که صدور مجوز کسب و کار در این حوزه در حد انتظار نیست.

زنگانه همچنین با اشاره به این که اکثر سرمایه‌گذاران برای سودآوری سرمایه‌گذاری می‌کنند و اگر مشاوره و راهنمایی درست صورت بگیرند، راه صحیح را انتخاب می‌کنند، تصریح کرد: در صورت هدایت واقعی تقاضاهای سرمایه‌گذاری و لحاظ کردن توان سرزمینی در صدور مجوزها، مشکلی پیش نمی‌آید، اما مساله این است که اکثر تقاضاها در شرایط فعلی به سمت‌وسو خاصی کشیده شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha