یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
فیلم دینی

حوزه / یک کارگردان سینما و تلویزیون گفت: فیلم دینی زمانی رشد و اعتلا خواهد داشت که داستانش با زندگی مردم در ارتباط باشد یعنی مفاهیم مورد نظر در قالب زندگی امروزی مورد توجه قرار گیرد.

جواد مزدآبادی، کارگردان سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: فیلم دینی صرفاً اثری نیست که در آن مناسک مذهبی دیده شود بلکه فیلم دینی باید دربردارنده روح دینی باشد. اثری که می‌خواهد عنوان دینی را با خود یدک کشد باید احساس تماشاگر را مورد خطاب قرار دهد تا بتواند برای او جریان‌سازی داشته باشد.

وی افزود: ممکن است یک فیلم یا سریال در ظاهر از کلمات یا شاخصه‌های مذهبی بهره نبرده باشد اما پیامش در خدمت موضوعات دینی باشد. برای مثال در فیلم «بچه‌های آسمان» رویکردی مستقیم به موضوعات دینی را شاهد نیستیم اما قصه به طور کامل در خدمت مفاهیم والای دینی است.

این کارگردان تاکید کرد: فیلم دینی زمانی رشد و اعتلا خواهد داشت که داستانش با زندگی مردم در ارتباط باشد یعنی مفاهیم مورد نظر در قالب زندگی امروزی مورد توجه قرار گیرد. فیلم دینی نباید مفاهیمش را به شکل سطحی و شعاری بیان کنند برای دوری از این امر نیز بهترین راهکار استفاده از یک متن بسیار قوی و خوب است. برای اینکه بتوانیم فیلمنامه‌های خوبی در این رابطه داشته باشیم باید سرمایه‌گذاری در این حوزه را هم بیشتر کنیم.

این کارگردان تاکید کرد: به شخصه در کارهایم تلاش می‌کنم مفاهیم دینی را در قالب زندگی امروزی مورد توجه قرار دهم. برای نمونه در فیلم «طاووس‌های بی.پر» شاهد توجهات خوبی به موضوعات دینی هستیم. این خصیصه را حتی در کارهای طنزی که کارگردانی کرده‌ام نیز به نوعی مد نظر قرار دادم. لازم به ذکر از حمایت از فیلم‌های دینی باید در اکران شکل جدی‌تری به خود گیرد وگرنه این دست آثار، در چرخه فیلم‌های تجاری نادیده گرفته خواهند شد.

این کارگردان در انتهای سخنانش تصریح کرد: برای ساخت فیلم دینی، تلویزیون مکانی مناسب برای توجهات دینی است در ضمن در تلویزیون محدودیت‌های گیشه وجود ندارد برای همین دست کارگردان برای نگاه عمیق‌تر به موضوعات دینی باز است. نکته دیگر اینکه تلویزیون مخاطب میلیونی دارد و به طبع جریانسازی آن بسیار بیشتر از سینما است برای همین سیما باید از افراد بسیار متخصص برای ساخت تولیدات نمایشی بهره برد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha