یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
منوجان

حوزه/ حجت الاسلام آقامولایی گفت: جمعه نصر و وعده صادق۲ دو روزی اند که باید به عنوان یوم الله در کنار سایر مناسبت‌های ظفرمندانه تاریخ انقلاب ثبت شوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام رضا آقاملایی، امام جمعه منوجان، در خطبه های نمازجمعه گفت: نماز جمعه نصر توطئه‌ها و جنگ روانی دشمن را خنثی کرد و در حقیقت نماز جمعه نصر؛ وعده صادق سوم بود که تاثیرگذارتر و قدرتمند از موشک بالستیک اسراائیل را هدف قرار داد.

امام جمعه منوجان گفت: در تقویم نورانی انقلاب اسلامی، دو روز دیگر را نیز باید به عنوان یوم الله در کنار سایر مناسبت‌های ظفرمندانه تاریخ انقلاب ثبت کرد: یکی روز دهم مهرماه ، روز حماسه افتخارآفرین «وعده صادق ۲»؛ دوم، روز سیزدهم مهرماه، روز حماسه «نماز جمعه نصر».

وی افزود: نماز جمعه نصر یکی از به یادماندنی‌ترین نماز جمعه‌هایی بود که مشاهده کردیم و می‌توانیم این نماز را یکی از تاریخی‌ترین نمازها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و در سطح منطقه بدانیم. امیدواریم خداوند متعال ان‌شاءالله طول عمر با عزت نصیب ولی امر مسلمین کند که با تدابیر ایشان، جمهوری اسلامی توانست تا یک چالش بسیار بزرگ را به فرصت تبدیل کرده و این مسئله یکی از ماندگارترین برگ‌های افتخارآمیز نظام جمهوری اسلامی در جهان خواهد بود.

خطیب جمعه منوجان یادآور شد: نماز جمعه نصر؛ نمایش اقتدار ملت و نظام اسلامی بود و حضور ولی امرمسلمین جهان در نماز جمعه نصر نشان داد که رژیم صهیونیستی هرگز نمی‌تواند هیچ‌گونه غلطی کند

حجت الاسلام آقاملایی اظهار داشت: اصلی‌ترین دغدغه و مطالبه ولیّ امر مسلمین جهان از دنیای اسلام، تحقق واقعی امت اسلامی است.

وی با اشاره به تاکید بالخصوص و متعمدانه امامان انقلاب، بر روی واژه‌ی «امّت اسلامی» تبیین کرد: این تاکید به این جهت است که ما فراموش نکنیم که یک امّتیم. مرزهای جغرافیایی بین کشورهای اسلامی حقیقت «امّت اسلامی» را تغییر نمی‌دهد.فهمیم که عضو امّت اسلامی هستیم؛ این یک نکته‌ی اصلی است. هدف ما عزّت امّت اسلامی است؛ عزّت امّت اسلامی هم جز با اتّفاق و اتّحاد به دست نمی‌آید؛ باید همه در این زمینه تلاش کنیم

وی عنوان کرد: ولی امر مسلمین در فرازی از پیام خود به مناسبت شهادت دبیر کل حزب الله لبنان فرمود: "سید مقاومت یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت". این فراز و عبارات نظیر آن اشاره به موضوعی کلیدی در ساختار حزب‌الله لبنان و سایر احزاب همسو در جبهه مقاومت و در نهایت در ساختار نظام اسلامی دارد و آن مکتب‌محوری و نه شخص‌محوری در منظومه فکری رهبران اسلامی می‌باشد.

حجت الاسلام آقاملایی گفت: مهم‌ترین پیام گفتاری و عملی شهید سیدحسن نصرالله در حیات دنیایی‌اش این بود که در مسیر این مبارزه ناامید و پریشان نشوید؛ در حقانیت و پیروزی این مسیر تردید نکنید؛ بر تلاش و توان خود بیفزایید؛ همبستگی خود را دوچندان کنید؛ در برابر دشمن متجاوز و متعرّض با تقویت ایمان و توکّل مقاومت کنید و او را ناکام بگذارید. امروز هم خواسته‌ی سیّد شهید ما از ملّتش، و از جبهه‌ی مقاومت، و از همه‌ی امّت اسلامی همین است.

خطیب جمعه‌منوجان به مناسبت هفته پیوند اولیا و مربیان بیان کرد: تربیت به عنوان مقدس‌ترین شأن ربوبیت الهی، اصالتا کار خدای متعال است. غایت خلقت انسان و آفرینش عالم، چیزی نیست جز تربیت انسان در تراز اسماء الله؛ اینکه انسان جامع اسماء الله گردد و تخلّق بأخلاق الله پیدا کند.اما خدای متعال در تفویض ربوبی، امر خطیر تربیت را اولا به انبیاء و ائمه علیهم السلام افاضه فرموده است؛ و ثانیا تکوّن و قوام آن را به سه ضلع خانواده، مدرسه و مسجد در سایه پیوند و همکاری و همدلی میان اولیاء و مربیان مدرسه و مسجد سپرده است.

وی افزود: نباید کلمه مربیان را به معلمین و سایر کارگزاران مدرسه محدود نمود و باید آن را شامل محیط مسجد هم بدانیم؛ چرا که مسجد، در عین اینکه عبادی‌ترین مکان در جامعه اسلامی است، تربیتی‌ترین مکان نیز هست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha