یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
آیت الله سید محمد تقی مدرسی

حوزه/ آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق، از همگی خواست به مسئولیت دینی و بشردوستانه خود در امداد رسانی به مردم لبنان به ویژه مهاجران را عمل کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله سید محمد تقی مدرسی از علمای عراق طی سخنانی در دفتر خود در کربلای معلی در میان جمع زیادی از زائران، از همگی خواست به مسئولیت دینی و بشردوستانه خود در امداد رسانی به مردم لبنان به ویژه مهاجران را عمل کرده و در تأمین تمامی امکانات مورد نیاز آنان کوشا باشند.

ایشان افزود: مؤمنان در قبال برادرانی که با شرایط جنگ و آوارگی اجباری از خانه و کاشانه خود روبرو هستند، مسئولیت بزرگی دارند.

آیت الله مدرسی به سطوح مسئولیت در قبال این موضوع و پیامدهای آن اشاره کرد و بر یاری مظلومان و ابراز همدردی با آوارگان و مجروحان و برپایی مجالس توسل، دعا و ذکر برای رفع این غم از همه امت اسلامی، به ویژه کشورهایی که در معرض اشغالگری قرار دارند، تأکید کرد.

این عالم عراقی افزود: هر کس با توجه به موقعیت و توان خود برای ارائه خدمات مورد نیاز اعم از سرپناه و تامین مایحتاج زندگی، تلاش کنند.

ایشان برنامه ریزی جدی برای اصلاح جامعه، آماده سازی آن، تقویت خود و فعالیت در راه خدا برای مقابله با چالش ها را خواستار شد.

آیت الله مدرسی همچنین از علما و مبلغان خواست تا به مسئولیت خود در دعوت از مومنان به انجام وظایف خود در این راستا عمل کنند و از صاحبان موکب ها و حسینیه ها خواست تا خدمات حسینی را به مومنینی که به عراق می آیند ارائه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha