یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
آیت اللہ حافظ ریاض حسین نجفی

حوزه، رئیس مدارس شیعیان پاکستان در ضمن ایراد خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد امام علی شهر لاهور گفت: هویت اصلی ما مسلمانان، اسلام است نه فرق گرایی.

به گزارش گروه ترجمۀ خبرگزاری حوزه، آیت الله حافظ ریاض حسین نجفی، رئیس مدارس شیعیان پاکستان در خطبه های نماز جمعه این هفته در مسجد امام علی شهر لاهور گفت: از منظر قرآن، هویت اصلی ما مسلمانان، اسلام است نه فرق گرایی بنابراین در محافل و مجالس ما؛ باید وحدت و اتحاد، برابری و مساوات ترویج شود نه غیر آن زیرا انسان پس از خواندن کلمه طیبه و ایمان به آن از دنیا رها می شود و به دستور خداوند عمل می کند.

وی تصریح کرد: ما به امر خداوند به پیامبران و امامان معصوم (ع) ایمان داریم. در زمان پیامبر (ص) کفار برای اینکه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را از تبلیغ دین باز دارند، مال و ثروت برایش عرضه کردند، اما حضرت فرمود: از ابلاغ فرمان خدا به مردم دریغ نمی‌کنم، حتی اگر خورشید در یک دست و ماه در دست دیگرم قرار گیرد. حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) نیز فرمودند: حتی اگر همه دنیا بر ضد من باشند من راه حق را ترک نمی کنم.

آیت الله حافظ ریاض نجفی با بیان اینکه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را تحت فشار قرار دادند تا از مسیر انقلاب خارج شود، گفت: امام خمینی(ره) فقط یک جمله بیان داشتن: «نه شرقی، نه غربی» و علیه آمریکا و روسیه فریاد زد.

وی در ادامه توضیح داد: در این راه، جمهوری‌اسلامی ایران سختی‌های زیادی را متحمل شده است، اما رسالت بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران را ادامه داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha