یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
کد خبر: 1192119
۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۲
ارشاد

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با تاکید بر انتقال مفاهیم و ارزش‌ها به نسل‌های آینده گفت: حافظ بخشی از هویت ملی ما است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، اعظم روانشاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان عصر جمعه در آئین بزرگداشت حافظ که در محوطه قلعه تاریخی فلک‌الافلاک خرم آباد برگزار شد، با گرامیداشت ۲۰ مهرماه روز حافظ اظهار داشت: حافظ محبوب‌ترین شاعر ملی ما است و همه ساله شمارگان بالایی از دیوان حافظ پس از قرآن به فروش می‌رسد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، با اشاره به اینکه حافظ، حافظه همه قرن‌هاست، افزود: پس از گذشت سده‌ها از زندگی حافظ، او از معدود شاعرانی است که ذهن ایرانیان را مدام به خود مشغول داشته و هر کس به قدر دانش و آگاهی خویش از شعرش لذت برده و از آن بهره گرفته است.

روانشاد، با اشاره به اینکه وقتی سخن از حافظ می‌گوییم تنها سخن از یک شاعر چیره‌دست و سخندان ارزشمند نیست، ابراز کرد: حافظ، بخشی از هویت ملی ما است و باید این هویت ملی را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی با اشاره به چهره‌های بی‌بدیل ادبیات ایران بر حفظ هویت ملی ایران تاکید کرد و ادامه داد: یکی از راه‌های حفظ این ارزش‌ها و انتقال آن به نسل‌های آینده، برگزاری این رویدادها است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تأکید کرد: امید آنکه نگهبان جاوید اندیشه‌های ارزنده نیاکانمان باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha