دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 14, 2024
مصلح

حوزه/ امام جمعه برازجان بیان داشت: امام حسن عسکری (ع) چراغی بودند در تیرگی ها و مردم را به صلاح و تقوا راهنمایی می کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، مراسم جشن میلاد با سعادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری (ع) امروز با سخنرانی حجت الاسلام مصلح امام جمعه برازجان در مسجد جامع اهل البیت علیهم السلام برگزار شد.

حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در این مراسم ضمن تبریک میلاد آن امام همام بیان داشت: لقب آن حضرت ابو محمد است، این کنیه را امام هادی (ع) برایشان نهاده که اشاره به این دارد که فرزند آن حضرت امام منتظر است که روایات ائمه ایشان را هم نام پیامبر (ص) معرفی نموده اند.

امام جمعه برازجان بیان داشت: امام حسن عسکری (ع) چراغی بودند در تیرگی ها و مردم را به صلاح و تقوا راهنمایی می کردند.

حجت الاسلام مصلح در ادامه با اشاره به القاب امام حسن عسکری(ع) گفت: «هادی» به معنای نماد هدایت و نشانه راهیابی و حرکت در صراط مستقیم برای عالمیان، «خالص» به معنای اینکه ایشان از هر آلایش و پلیدی پاک بودند، «عسکری» به اعتبار محل اقامت حضرت، «زکی» به معنای شریفترین و پاک نهادترین انسان روزگار خود، برخی از القاب این امام است.

وی یکی دیگر از القاب امام حسن عسکری علیه السلام را «خاص» بودن عنوان کرد و ابراز داشت: خداوند ایشان را با فضائل و اجابت دعا، ویژه خود گردانیده بود.

امام جمعه برازجان، «صامت»، «سراج»، «تقی» و «این رضا» را از دیگر القاب این امام عنوان کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha