یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
خراسان شمالی

حوزه/ در نشست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، تاکید شد: اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد، از میزان حضور جوانان و نوجوانان در نماز جماعت قابل سنجش است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خراسان شمالی، حجت الاسلام «کمال‌الدین خداداده»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور امروز شنبه (۲۱ مهرماه) در نشست شورای هماهنگی ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، ۱۹مهر را یادآور خاطره مهم و انقلابی از سفر مقام رهبری به خراسان شمالی نام برد که می تواند مبدا تاریخ تحول در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری به شمار رود.

وی با تأکید بر اینکه امید است بعدها شرمنده مقام معظم رهبری نباشیم، اظهارکرد: امیدواریم انتظار مقام معظم رهبری در خصوص تعامل ارکان مسجد و همچنین استقبال با روی گشاده از مخاطب و راه اندازی مسجد تراز اسلامی، محقق شود.

حجت الاسلام خداداده با بیان اینکه رابطه تشکیلاتی ما در نماز جماعات مساجد مشخص و نمایان می‌شود، افزود: طی دوسال گذشته تلاش کردیم یک پیشخوان خدمت با نرم افزار مناسب برای همراهی اعضای کانون راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد کانون‌های نخبه پرور بخشی از فعالیت‌های این حوزه به‌شمار می‌رود، گفت: در این راستا با هماهنگی بنیاد نخبگان، ۱۱۰ مسجدی که نیروی المپیادی تربیت کرده بودند، شناسایی و ثبت شدند.

حجت‌الاسلام خداداده، راه‌اندازی مدرسه تئاترشبستان اختصاصی اعضای کانون‌های مساجد و راه‌اندازی قرارگاه نصر برای پشتیبانی از حزب‌ الله لبنان را از دیگر برنامه‌ها برای پررنگ تر کردن نقش مسجد در حوزه خدمت‌رسانی به مردم بیان کرد.

حجت‌الاسلام "رضا نوری" نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی هم در این نشست گفت: یکی از افتخارات مساجد ما میزبانی از زائران عراقی و ایرانی حرم رضوی است که در طول سال با محوریت مساجد ساماندهی شده است.

امام جمعه بجنورد افزود: نزدیک به دو سال، سه شنبه‌ها را با حضور مسئولان استانی به مساجد می‌رویم و مشکلات آن محله را ارزیابی و در راستای حل مشکلات آن منطقه، برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط با مساجد در شورای تعالی را در راستای حل مشکلات مساجد نام برد و افزود: انتظار ما از کسانی که میزبان در مساجد هستند، تلاش برای حضور بیشتر و مشتاقانه جوانان در مساجد است.

حجت‌الاسلام نوری ادامه داد: ما آدم جوان در مساجد نیاز داریم که البته این مهم در حوزه ائمه جماعات در حال انجام است.

وی تاکید کرد: اوج نشان دادن فعالیت مجموعه های مختلف در مساجد، باید در نماز جماعت دیده شود که اگر دیده نشود باید روند و نوع برنامه ها را تغییر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha