یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳ |۹ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 13, 2024
رونمایی از اثر هنری نویسنده حوزوی

حوزه/ همزمان با آیین گرامیداشت سالروز بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص کانون های مساجد، از تازه ترین اثر نقاشی یکی از هنرمندان حوزوی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در سالروز بیانات مقام عظمای ولایت در خصوص کانون های فرهنگی هنری مساجد، همراه با تکریم مقام شهید و شهادت و تجلیل از مدیران و کتابداران طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» و فعالین طرح« مسجد، پایگاه قرآن» در کرمانشاه برگزار شد.

این آیین گرامیداشت، شب گذشته با حضور خانواده معزز شهید مدافع حرم حاج شاهرخ دایی پور تنها مدیر کانون شهید مساجد استان، جمعی از مدیران و مسئولین دستگاه های فرهنگی و اجرایی، ائمه جماعات، مدیران کانون ها، فعالین فرهنگی و کتابداران مساجد در مجتمع فرهنگی هنری بعثت برگزار شد.

در این مراسم با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، رونمایی از تازه ترین اثر نقاشی هنرمند و پژوهشگر حوزوی حجت الاسلام والمسلمین حجت الله سروری با عنوان «مسجد، کانون زندگی» صورت گرفت.

این اثر، تابلوی نفیسی از نقاشی رنگ روغن آمیخته از هنر اسلامی و سبک رئالیسم است که تصویر یکی از مساجد تاریخی و شاخص کشور را با ترسیم فضای پیرامونی آن به نصویر کشیده و به نوعی حس پیوند مسجد و زندگی را به مخاطب القاء می کند.

حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی قدیران سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان کرمانشاه، در این آیین با اشاره به تألیف ۱۰۷ کتاب در عناوین مختلف دینی، فرهنگی، تاریخ اسلام و ائمه اطهار(ع) از صاحب این اثر نقاشی،‌ گفت: این هنرمند بار دیگر یاد و خاطره چهره ماندگار جهان اسلام، هنرمند فقید و مفسر نام آشنای شهر کرمانشاه مرحوم آیت الله نجومی را زنده کرد.

وی با بیان اینکه رونمایی از اثر «مسجد، کانون زندگی» نقطه شروع فراخوان آثار هنرهای تجسمی بچه های مسجد در شهر کرمانشاه خواهد بود، اظهار کرد: همزمان با سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد مصادف با ۱۸ اسفندماه، نمایشگاهی از آثار هنری و دستاوردهای کانون های مساجد کرمانشاه دایر خواهد شد.

گفتنی است، در این مراسم ضمن نامگذاری سالن همایش مجتمع فرهنگی هنری بعثت به نام شهید دایی پور و رونمایی از پوستر نخستین عهدواره ستارگان مسجد مزین به تمثال این شهید والامقام، از ۲۷ نفر از فعالین کانون های مساجد در طرح ملی «مسجد،‌کانون نشاط»، طرح «مسجد, پایگاه قرآن»، کانون های تخصصی خواهران و کتابداران کانون های مساجد تقدیر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha