دوشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۳ |۱۰ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 14, 2024
کد خبر: 1192449
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
«خانه پوچ»

حوزه/ مجموعه مستند «خانه پوچ» شنبه تا چهارشنبه از آنتن افق سیما برای اولین بار در سیمای ملی با محوریت مهاجرت به کشورهای خارجی و رسیدن به آرزوهای دور و دراز در آنجا تقدیم نگاه مخاطبان می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مهاجرت و زندگی در خارج از کشور رویایی است که بسیاری از مردم در ذهن دارند. خیلی از دانش آموزان و دانشجویان با هدف مهاجرت و زندگی در یک‌کشور خارجی مشغول تحصیل در دانشگاه می باشند.

ادعای رسانه ها از دستیابی به یک زندگی بی دغدغه در خارج از کشور از یکسو و تبلیغ و تشویق مهاجرت توسط آژانس‌ها و موسسات مهاجرتی از سوی دیگر تاثیر مستقیمی بر میزان علاقه نوجوانان و جوانان و خصوصا نخبگان بر رفتن از ایران و ادامه زندگی در یک کشور خارجی دارد اما این همه ماجرا نیست.

روبرو شدن مهاجرین با واقعیت مهاجرت و پوچ بودن وعده های دروغین رسانه ها و موسسات مهاجرتی زمانی رخ می دهد که اغلب بسیار دیر است. تفاوت های فرهنگی، زبان خارجی، پیدا نکردن کار و کلا سختی های زندگی در یک کشور خارجی اغلب موجب به وجود آمدن مشکلات روحی برای افراد مهاجرت کرده به خارج می شود.

در این بین هستند افرادی که به قصد مهاجرت به خارج از ایران رفته اند یا به علل خاصی زندگی در کشورهای خارجی را تجربه کرده اند و با مقایسه شرایط زندگی در ایران و خارج تصمیم به بازگشت به ایران گرفته اند. در مجموعه مستند خانه پوچ به سراغ این افراد رفته و از تجربیات آنان درباره مهاجرت و زندگی در یک کشور خارجی بهره مند میشویم.

مجموعه مستند «خانه پوچ» مستندی ۱۰ قسمتی است که تهیه کنندگی و کارگردانی آن را میثم ابوالقاسمی بر عهده داشته است به سبب اهمیت این مساله و جذابیت آن پخش این‌ مجموعه مستند به شبکه افق سپرده شده است. مسئول تیم‌ پژوهش این مستند دکتر محمود بابایی و از دیگر عوامل این‌ مستند می توان به عبدالحسین‌مخلص آبادی، علی گرمابی، مرتضی شاپوری، سیما عذیری، آزاده علیخانی، محیا سعد آباد و شقایق بابایی اشاره کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند این مجموعه مستند را برای اولین بار شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ و تکرار آن را روز بعد ساعت ۱۰:۳۰ از قاب افق سیما به تماشا بنشینند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha